کد خبر: ۲۵۲۶۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ واحد مسکن مهری بدون خدمات زیربنایی نباید تحویل داده شود چراکه این ظلم به مردم است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در کشور 83 درصد و در استان همدان 82 درصد است.

به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از ساختمان ایران  احمد اصغری مهر آبادی در شورای مسکن استان همدان با بیان اینکه باید طرح مسکن مهر جمع بندی و مشکلهای آن رفع شود، اظهار داشت: چهار میلیون 300 هزار واحد مسکن در کشور در دست ساخت است که از این تعداد دو میلیون و 300 هزار واحد مربوط به مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر هدف مقدسی داشت ولی در اجرای این طرح گاهی مدیران جانمایی‌های خوبی انجام ندادند و این را نمی‌توان به پای دولت گذاشت، عنوان کرد: برای ساخت مسکن مهر به زمین‌های دولتی متکی بودیم که در استان‌ها و شهرها زمین‌های دولتی کافی نبود و نهایتا مساکن مهر در حریم‌ها ساخته شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح مسکن مهر کاری است که انجام شده و باید عیب و ایراد این طرح رفع شود، ادامه داد: از دو میلیون و 300 واحد مسکن مهر در دست ساخت در کشور حدود دو میلیون واحد از مرحله اتمام سفت کاری گذشته و کار ساخت یک میلیون و 600 واحد به پایان رسیده است.

اصغری مهر آبادی با بیان اینکه در کشور 76 هزار واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در کشور 83 درصد و در استان همدان 82 درصد و نزدیک به میانگین کشوری است.

مشکلات مسکن مهر در استان همدان کمتر از سایر استان‌ها است

وی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر در استان همدان کمتر از سایر استان‌ها است، عنوان کرد: عمده جانمایی مساکن مهر در همدان در داخل شهر بوده و از نظر کیفیت ساختن بسیار خوب بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه طبق برنامه برای سال آینده کمتر از پنج هزار واحد مسکن مهر باقی می‌ماند، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به چهار هزار میلیارد وصولی اقساط مساکن مهر دریافت شده است.

احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه دولت مصمم است کار مسکن مهر را به اتمام برساند، بیان کرد: برای ساخت پروژه مسکن مهر چند مشکل عمده در سراسر کشور وجود دارد که یکی از مشکلات مسئله تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته چند مصوبه ایجاد شده بود که اجرا نشد و چند پروژه نیز وجود داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته عملیاتی شد، ادامه داد: افزایش سطح پرداخت وام از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان برای برخی از مسکن های مهر از دیگر مشکلات در حال پیگری است و امیدواریم این مشکلات حل شود که در صورت حل این مشکلات عمده پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال آینده به پایان خواهد رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات اساسی در مورد مسکن مهر را پول و منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: خدمات زیر بنایی و روبنایی به پول نیاز دارند.

مردم کم درآمد توانایی پرداخت باقی مانده پول مسکن مهر را ندارند

اصغری مهر آبادی با بیان اینکه 50 درصد پروژه‌های مسکن مهر تحویل شده است و باقی مانده نیز در حال تکمیل و در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، اظهار داشت: مردم کم درآمد توانایی پرداخت باقی مانده پول مسکن مهر را ندارند و در این راستا دولت باید کمک کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر ساماندهی مساکن مهر تاکید بسیاری داشته است، عنوان کرد: هیچ واحد مسکن مهری بدون خدمات زیر بنایی نباید تحویل داده شود چراکه این ظلم به مردم است.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه سیاست این است که همه کمک کنند خدمات تامین شود و مردم با آرامش در مساکن مهر ساکن شوند، اظهار داشت: برای خدمات زیر بنایی مساکن مهر 36 جلسه برگزار و کارگروه خدمات زیر بنایی تشکیل دادیم که مسئولان استان ها به تهران آمدند و جمع بندی انجام شد و به عدد پنج هزار و 600 میلیون تومان رسیدیم.

احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه اگر برای 700 هزار واحد تامین خدمات شود بسیار از مشکلات حل خواهد شد، ادامه داد: طبق برآورد اولیه برای مسجد، مدرسه، کلانتری و درمانگاه در مساکن مهر پنج هزار میلیارد تومان نیاز است. وی با بیان اینکه 304 واحد کلانتری در کشور نیاز است، عنوان کرد: برای مساکن مهر 850 مسجد پیش‌بینی شده که 270 واحد آن ساخته و 70 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همه پروژه‌های مسکن مهری که 20 تا 22 میلیون تومان وام گرفته اند با بانک مسکن هماهنگ شده و وام 25 میلیونی دریافت خواهند کرد، بیان کرد: همه پروژه هایی که وام آنها زیر 25 میلیون تومان است به بانک ارائه شود تا تامین شوند.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه طبق تفاهمنامه برای ساخت هر مسجد در مسکن 70 میلیون تومان و برای هر مدرسه در مناطق شهری 200 میلیون تومان و در شهرهای زیر 25 هزار نفر 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اینکه مقدار وام مساکن مهر که از 25 به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند نامه ای امضا شده و در انتظار تصمیمات هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها