کد خبر: ۲۵۲۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۱۲ آبان ۱۳۹۰
سایت BarackObama.ir بعد از مدتی وقفه، این بار با ساختار و محتوایی جدید آغاز به کار کرد.

به گزارش «تابناک»، این سایت که در آغاز به کار اولیه خود، توجه مقامات و رسانه‌های غربی از جمله مایکل لدین مشاور باراک اوباما در امور ایران، روزنامه انگلیسی گاردین، رادیو آزاد اروپا و روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت را به خود جلب کرده بود، تلاش کرده با محتوا و ساختاری جدید، توجه افکار عمومی انگلیسی زبان و فارسی زبان را به خود جلب کند.

این سایت که براساس معرفی‌نامه خود، از سوی برخی فعالان رسانه‌ای مستقل در ایران با علائق سیاسی متنوع تشکیل شده، در نظر دارد مسائل مربوط به دولت، مردم و کشور آمریکا و همچنین مسائل مربوط به رابطه بین ایران و آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.

بخش‌های اصلی این سایت دو زبانه، به گزارش‌ها و اخباری در خصوص سیاست داخلی و سیاست خارجی دولت آمریکا، بررسی دلایل و نتایج مشکلات اقتصادی این کشور و همچنین مسائل حقوق بشری در آمریکا اختصاص داده شده است.

این سایت اعلام کرده که کاربران می‌توانند مطالب خود را در موضوعات مربوطه، برای انتشار در سایت ارسال کنند و در همین زمینه، یادداشتی از مصطفی کواکبیان نماینده مجلس نیز در خصوص اتهام زنی به ایران درخصوص ترور سفیر سعودی به چشم می‌خورد.

اما بخش دیگری که در این سایت گنجانده شده، بخشی با عنوان "کافه اوباما" (Obama Cafe) است. در این بخش که بیشتر ماهیت غیررسمی و پاتوق مانند دارد، بخشی برای بحث و گفتگوی کاربران ایرانی با کاربران آمریکایی و دیگر کاربران انگلیسی زبان در نظر گرفته شده که ظاهراً با استقبال نیز روبرو شده است. به طوری که در "بحث" قبلی این سایت در مورد سقوط ایرباس ایرانی توسط ناو وینسنس آمریکا، بیش از 300 کاربران ایرانی و خارجی، نظرات خود را درباره این واقعه غم انگیز در این سایت گذاشتند.

در این سایت، بخشی تصویری با عنوان”Hey You”  نیز قابل مشاهده است که به صورت دوره‌ای با یک عکس آپدیت و از اوباما پرسیده می‌شود که آیا این عکس را دیده است یا نه؟

در صورتی که تمایلی به خواندن اخبار ندارید، می‌توانید به بخش Entertainment بروید. چون در این بخش، برای مخاطبان بازی‌هایی با مفاهیم سیاسی و اقتصادی قرار داده شده که با انجام این بازی‌ها، برخی مفاهیم به کاربران منتقل می‌شود.

این سایت همچنین برای مترجمین خبری که در نظر دارند در جریان آخرین اخبار بین‌المللی باشند، بخشی با عنوانHot news در نظر گرفته که قرار است در این بخش، گزیده‌ای از اخبار مهم رسانه‌های مختلف منتشر شود اما میزان به روز بودن این بخش هنوز مشخص نیست.

یکی از بخش‌هایی که براساس معرفی سایت، در آینده قرار است به سایت اضافه شود، بخش Tour of IRAN است که تصمیم دارد در هر مطلب، راهنمای عملی سفر به یک نقطه از ایران را به کاربر غربی ارائه دهد.

گرچه بخش اعظم مطالب این سایت به زبان انگلیسی است اما عنوان کرده که کاربران فارسی زبان هم امکان استفاده از این سایت را خواهند داشت. چرا که صفحه‌ای نیز به زبان فارسی در نظر گرفته شده که از طریق رجوع به آن، می‌توانید در جریان آخرین اخبار حوزه آمریکا و مسائل مربوط به ارتباط ایران و آمریکا قرار بگیرید. همچنین بخشی نیز با عنوان "اخبار فارسی" در صفحه اول سایت در کنار Hot news برای استفاده فارسی زبان‌ها در نظر گرفته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها