کد خبر: ۲۵۰۹۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
علیرغم تحریم‌های موجود، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آگوست در مقایسه با یکسال قبل از آن دو برابر شده است که این افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس، علیرغم تحریم‌های موجود، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آگوست در مقایسه با یکسال قبل از آن دو برابر شده است که این افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی نسبت به یکسال گذشته دو برابر شده است، اما ۸ درصد در هشت ماه اول سال جاری میلادی کاهش داشته است.

آمار منتشر شده از میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران که امروز، دوشنبه، منتشر شد، نشان می دهد که سئول در ماه گذشته میلادی، (آگوست)، ۵۶۷ هزار و ۹۱۳ تن نفت خام از تهران وارد کرده است که معادل ۱۳۴ هزار و ۲۸۴ بشکه در روز می‌شود و این در حالی است که یک ماه قبل‌تر واردات نفت کره جنوبی از ایران ۵۵۸ هزار و ۶۹۰ تن بود و یک سال پیش ۲۷۲ هزار و ۹۰ تن بود.

این گزارش‌ می‌افزاید که مصرف نفت خام ایران در بین ماههای ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی توسط چهارمین اقتصاد بزرگ بزرگ آسیا بر روی ۴.۲۴ میلیون تن یا ۱۲۷ هزار ۹۴۴ بشکه در روز ثابت بوده است و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی کاهش ۸ درصدی داشته است و ۵ درصد کمتر از میانگین ۲۰۱۳ که ۱۳۴ هزار بشکه در روز بوده است، می‌باشد.

ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در ماه نوامبر ۲۰۱۳ طبق توافق ژنو قرار گذاشتند در قبال کاهش اندک تحریم‌های اقتصادی، ایران بخشی از برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

کره جنوبی و دیگر خریداران آسیایی نفت خام ایران قرار است تا واردات نفت خام از ایران را بین یک میلیون و ۱.۱ میلیون بشکه در روز نگه دارند.

به گزارش رویترز، به طور کلی، کره جنوبی ۱۱.۴ میلیون تن یا همان ۲.۷ میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه گذشته،‌ آگوست، از ایران وارد کرده است و این در حالی است که در آگوست سال گذشته میلادی ۹.۷ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده بود که این نمایانگر افزایش واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه آگوست است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها