کد خبر: ۲۴۷۴۰۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
دکتر مرتضی طلایی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
ایشان رویکرد فرهنگی را دریچه ای جدید در مدیرت خواند و با تاکیید بر غفلت دولتهای پس از انقلاب از موضوع فرهنگ افزود: متاسفانه ما در سالهای پس از انقلاب به علل گوناگونی از موضوع فرهنگ غفلت کرده‌ایم/ رویکرد جدید شهرداری، اقدامات فرهنگی است و شما در روزها و سالهای آتی اخبار کمتری از اقدامات عمرانی خواهید شنید.
دکتر مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 با رد شایعه های مطرح شده در خصوص طرح تکریم بانوان افزود: طرح تکریم بانوان یک طرح درمانی نبوده و لااقل به شورای شهر گزارشی از بروز مشکلات اخلاقی در این مدت نرسیده و حتی میتوان گفت که یک طرح پیشگیری هم نبوده است؛ بلکه در راستای اقدامات دوران جدید شهرداری است.

طلایی در ادامه با تبیین برنامه های جدید شهرداری تهران گفت: رویکرد جدید شهرداری، اقدامات فرهنگی است و شما در روزها و سالهای آتی اخبار کمتری از اقدامات عمرانی خواهید شنید اما در عوض خبرهای بیشتری از حوزه فرهنگ منتشر خواهد شد.



وی احتمال تضعیف عملکرد عمرانی در دوران جدید توضیخ داد: خدارا شکر در مدت مدیریت مجموعه شورای شهر و شهردار فعلی، قطار عمرانی شهر به روی ریل افتاده و با قدرت راه خود را ادامه میدهد، همانگونه که رهبری نیز این روند را مورد تایید قرار داده و از آن به عنوان اقداماتی جهادی یاد کردند.

ایشان رویکرد فرهنگی را دریچه ای جدید در مدیرت خواند و با تاکیید بر غفلت دولتهای پس از انقلاب از موضوع فرهنگ افزود: متاسفانه ما در سالهای پس از انقلاب به علل گوناگونی از موضوع فرهنگ غفلت کرده‌ایم اما نگاه شهردار و شورای شهر تهران این است که مدیریت جهادی را در عرصه فرهنگ به کار گرفته و تحولی در این زمینه ایجاد کند. از این رو سه محور اصلی در دستور کار قرار گرفته است: اول هویت بخشی است تا یک شهروند تهرانی به ایرانی بودن خود، به انقلابی بودن خود، به تهرانی بودن خود و به نازی آبادی بودنش افتخار کند. محور دوم بحث سبک زندگی است که حلال بسیاری از مشکلات ما خواهد بود. سبک زندگی یک موضوع اجتماعی با عقبه دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد. محورسوم نیز تغییر موضع از پدافند به آفند است؛ چرا که ما در این سالها در حوزه فرهنگ همواره مدافع بوده ایم اما قرار است در دوران جدید به موضع مهاجم بیاییم.

وی با رد شایبه انتخاباتی بودن این اقدامات گفت: برخی میگوند که این طرح های فرهنگی برای همراه ساختن علما و حوزه ها با آقای قالیباف است و در واقع یک برنامه انخاباتی است. بنده عرض میکنم که آقای قالیباف همین الان مورد لطف و عنایت مراجع و هیات مذهبی است و نیازی به این کارها ندارد اما شما بدانید که کار فرهنگی سخت است و به تنهایی نمیتوان آن را انجام داد، ما امیدواریم که در آینده نزدیک یک دولت فرهنگی بر سر کار بیاید چرا که یک دولت فرهنگی میتواند در این عرصه راهگشا باشد و باید برای تحقق آن تلاش کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها