کد خبر: ۲۴۷۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی، دخالت وزیر خارجه آمریکا در امور داخلی ایران را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، تأکید کرد که حق ایران برای شکایت از وزیر خارجه آمریکا به مراجع حقوقی، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی محفوظ است.
سید حسین نقوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سخنگوی کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در رابطه با ایران گفت: اظهارات کلینتون تحریک ‌آشکار مردم ایران و دخالت در امور داخلی کشورمان بود، اگرچه آمریکایی‌ها و شخص کلینتون بارها اعتراف کرد‌ه‌اند که در موارد متعدد در امور داخلی کشورمان دخالت کرده‌اند، اما اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا دخالت مجدد در امور داخلی کشورمان بود.

وی افزود: وقتی وزیر امور خارجه آمریکا صراحتاً اعلام می‌کند که ما از فتنه‌گران در ایران حمایت می‌کنیم، این یعنی دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور مستقل، دخالتی که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

"البته آمریکایی‌ها هرگز اقدامات پشت پرده خود در امور داخلی ایران را افشا نمی‌کنند، اما ما از اقدامات پشت پرده آنها اطلاع داریم."

عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که در حوزه عملیات نظامی، سران کاخ سفید از گروهک‌های تروریستی در رابطه با ایران حمایت می‌کنند.

نقوی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی دخالت در امور داخلی کشورها جرم است، تأکید کرد: ‌حق ایران برای شکایت از وزیر خارجه آمریکا به مراجع حقوقی، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی محفوظ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رفتار متناقض آمریکا در اعلام آمادگی برای مذاکره و حمایت سران این کشور از فتنه‌گران، دوگانگی سیاست خارجی کاخ سیاه را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیته حقوق بشر مجلس اضافه کرد: تاریخ حدوداً 200 ساله آمریکا نشان می‌دهد که هرگاه سران این کشور خود را در معرض بحران می‌دیدند، بحران‌های کاذبی علیه خود ایجاد کرده و از این مسیر اقدام به خنثی‌سازی بحران‌‌های داخلی کرده‌اند؛ امروز آمریکا که نتوانسته با ابزارهای ادعایی خود یعنی دموکراسی و حقوق شهروندی به مطالبات قیام وال‌استریت پاسخ دهد، چطور به خود اجازه می‌دهد که در امور داخلی کشور قدرتمندی همچون ایران دخالت کند.

نقوی در پایان این گفت‌وگو، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی کشورمان، سرشار از تناقض‌گویی و با هدف انتقال بحران داخلی آمریکا به کشورهای دیگر دانست و این اظهارات را محکوم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها