کد خبر: ۲۴۴۸۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۰
اولين محموله سوخت جت ايران مطابق استانداردهاي جهاني به زودي از طريق خط لوله وارد بازارهاي جهاني مي‌شود.
مدير عامل شركت پالايش بندرعباس، در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام خبر بالا گفت: سوخت جت ايران با استاندارد جهاني يورو5 از طريق خط لوله به انبارهاي نفتي اسكله شهيد رجايي بندرعباس منتقل مي‌شود و بعد از آن مي‌توان از طريق كشتي نسبت به صادرات آن اقدام كرد.

به گفته وي حجم توليد سوخت جت پالايشگاه بندرعباس روزانه معادل يك ميليون و 500هزار ليتر در روز است.

وي البته يادآور شد كه كليه سوخت جت توليدي اين پالايشگاه به صادرات اختصاص نخواهد يافت.

در حال حاضر توليد سوخت جت در كشور با توجه به نياز بازار داخلي بين سه تا چهار ميليون ليتر در روز است، اما به گفته جليل سالاري - مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، پالايشگاه‌هاي كشور توانايي افزايش توليد سوخت جت در صورت نياز كشور را دارند كه در اين حالت از توليد نفت سفيد كاسته خواهد شد.

پيش از اين سالاري در مورد بازاهاي صادراتي سوخت جت به خبرنگا ايسنا گفته بود كه علاوه بر كشورهاي همسايه ايران بازار بين‌المللي نيز متقاضي سوخت جت ايران است.

همچنين شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اعلام كرده است مي‌تواند هم به صورت تك محموله و هم در قراردادهاي بلند مدت‌ به صادرات سوخت جت اقدام كند.

پيشرفت 74 درصدي خط لوله ATK

اما خط لوله‌اي كه قرار است سوخت جت ايران را جهاني كند، ATK نام دارد و به گفته مجري اين طرح، تا كنون 74 درصد پبشرفت داشته است.

محمد فكاكي در مورد اين خط لوله توضيح داد: خط لوله ATK براي عبور هزار و 500متر مكعب فرآورده نفتي در ساعت طراحي شده است.

وي گفت: اين خط لوله انتقال فرآورده نفتي كه 12 كيلومتر طول دارد و از پالايشگاه بندرعباس تا اسكله شهيد رجايي كشيده شده، مخصوص انتقال سوخت جت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها