کد خبر: ۲۴۲۹۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این‌که حرف ها و کلمات قرآن کریم دارای عظمت هستند، ‌گفت: بهره گیری و تدبر در قرآن بسیار موثر و مانع انحراف انسان از مسیر حق می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا در ارومیه، فریدون سید مصطفوی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در افتتاحییه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: قرآن کریم چشمه ولایت را در دل های نسل جوان و خداجو جاری می کند.

 

وی با بیان این که تلاش گران قرآن و عترت خادمان قرآن هستند، ادامه داد: فضای جامعه باید به نور قرآنی منور شود و دستورات آن باید در جامعه اسلامی ما حاکم باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تمسک به قرآن، مانع حاکمیت نفس خبیث انسان می شود و عدم حاکمیت نفس بر انسان، سعادت دنیا و آخرت انسان را ضمانت می کند.

 

وی اضافه کرد: حرف ها و کلمات قرآن کریم دارای عظمت هستند که بهره گیری و تدبر در آن ها بسیار موثر و مانع انحراف انسان از مسیر حق می شود.

 

سید مصطفوی خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم در کودکی موجب فزونی علاقه و مانوس شدن کودکان با کلام حق می شود و می دانیم که بهترین زمان برای حفظ و یادگیری افراد، سنین کودکی است زیرا عاداتی که در کودکی آموخته می شوند معمولا تا پایان عمر فراموش نمی شود.

 

وی تصریح کرد: مؤمنان با درک آیات الهی و عمل به آن ها در زندگی روزمره باید مانع از ایجاد فاصله بین آموزه های دینی خویش شوند و به وسیله قرآن کریم راه راست را از مسیر‌های انحرافی تشخیص دهند تا موجبات رضای الهی و سعادت دنیوی و اخروی خویش را فراهم کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: 1386 دانش آموز در این دوره از مسابقات حضور دارند و از دانش آموزان شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیز، 891 قاری پسر و 495 قاری دختر هستند که به مدت 9 روز با هم به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: این دانش آموزان بعد از گذراندن سه مرحله مسابقات آموزشگاهی، شهرستانی و استانی به مسابقات کشوری راه یافته اند.

 

سید مصطفوی اضافه کرد: این مسابقات بین دانش آموزان دوره های تحصیلی دوره اول متوسطه در مقطع هفتم و نهم و دوره دوم متوسطه در مقاطع اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه در پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهداف و پیامدهای این دوره از مسابقات در سطح ارومیه ادامه داد: استفاده از این مسابقات برای تقویت ایمان و معرفت دینی، پرورش روحیه تحقیق، تعقل و تفکر در رشته های مفاهیم و نهج البلاغه، ایجاد رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد انگیزه و رغبت برای کسب معارف و فرهنگ اسلامی و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از اهداف برگزاری مسابقات می باشد.

 

روش زندگی را باید از قرآن بیاموزیم

 

علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی نیز در این آیین در سخنانی، با اشاره به اهمیت قران در زندگی روزمره بیان داشت: قرآن نکات آموزنده بسیار زیادی دارد که باید در نحوه زندگی کردن هم به عنوان الگو استفاده شود یعنی روشی که در زندگی باید داشته باشیم می بایست از قران یاد بگیریم.

 

رادفر در خصوص میزبانی آذربایجان غربی در این دوره از مسابقات نیز گفت: استان سر سبز آذربایجان غربی با 12 هزار شهید یکی از استان های با ظرفیت کشور در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و مذهبی می‌باشد که امروز میزبان مسابقات قرآنی است و امیدواریم میزبانی در خور شأن قرآن داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: کسانی که ایمانشان ضعیف است، عمل صالح ندارند، تشویق به حق نمی کنند و تشویق به صبر نمی کنند جزء زیان کاران هستند و باید از این افراد دوری کنیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی به شرایط ویژه آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در استان آذربایجان غربی ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم مسالمت آمیز زندگی می کنند، همچنین مردم استان مدافع 968 کیلومتر از مرزهای کشور هستند که مهمانان عزیز را به این خطه که شهر باکری ها نیز است گرامی میداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها