کد خبر: ۲۴۲۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۲ آبان ۱۳۹۰
محمد تقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این استان از عملکرد مدیر اراده کل میراث فرهنگی فرهنگی و گردشگری اصفهان انتقاد کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، محمد تقی رهبر با تاکید بر این که به عنوان نماینده اصفهان از عملکرد سازمان میراث فرهنگی رضایت ندارد گفت: «مدیر قبلی دکترای هنر داشت، کنار گذاشته شد و فرد جوان و کم کاری که تجربه کافی ندارد جانشین وی شد.»
 اسفندیار حیدری پور در شهریور سال 88 جانشین احمد امین پور، در ادامه کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان شد. حیدر پور پیش از آن رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری بود.
قول بقایی در مجلس
نماینده اصفهان در این باره توضیح داد: «همان موقع وقتی محمدرضا رحیمی معاون رییس جمهور به مجلس آمد به او اعتراض کردیم که چرا چنین اتفاقی در استان اصفهان افتاده است. ایشان هم با رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی تماس گرفت. آقای بقایی در مجلس به ما قول داد و گفت شما چند ماه تحمل کنید، ایشان موقت هستند و بعد از چند ماه مدیر جدیدی برای اصفهان در نظر گرفته می‌شود. اما آن شخص هنوز هم به کار خود ادامه می دهد. ما از سوی ایشان هیچ کار جدیدی در حوزه میراث فرهنگی در اصفهان نمی بینیم و همه کارها مثل قبل در حال انجام است.»
 رهبر در ادامه تاکید کرد: «در اصفهانی که مرکز هنر است، جوانی را از چهارمحال و بختیاری به کار می گیرند. بعد هم سر قول‌شان که قرار بود ظرف چند ماه با مدیر دیگری عوض شوند نمی‌ایستند و حالا حدود دو سال است که همچنان در سمت‌شان هستند. به همین دلیل هم من تاکنون ایشان را در دفترم قبول نکردم. البته شنیده ام که قرار است جابجایی در این پست صورت بگیرد. اما این که بخواهند عوامل خودشان را بگذارند، بدون این که نمایندگان و مدیران شهر اصفهان فرد را قبول داشه باشند، نمی شود.
 وی در پاسخ به این سوال که مجلس برای رسیدگی به وضعیت اصفهان چه کرده است، گفت: «مجلس باید چه کند؟ وقتی من از معاون رییس جمهور این موضوع را خواستم و آقای بقایی هم جلوی کلی از نمایندگان مجلس قول همکاری داد، من نماینده باید چه کار بیشتر از این بکنم؟ ابزار مجلس همین است. فشار، درخواست، مصاحبه، تذکر، انتقاد و امثال این‌ها.
 درباره سی و سه پل هم میراث فرهنگی مقصر است
وی همچنین درباره وضعیت سی و سه پل اصفهان و ترک‌های به وجود آمده در این پل تاریخی گفت: «بی آبی‌ها و خوشکسالی‌ها لطماتی به پل‌های اصفهان زده است. میراث فرهنگی باید به وزارت نیرو می‌گفت که کمترین مقدار آب ممکن را برای زاینده رود رها کنند تا رودخانه و پل‌های آن حفظ شود. نبود آب در زاینده رود بر روح و روان مردم تاثیر گذاشته است. خبرهای مختلفی از ترک خوردن سی و سه پل به گوش می‌رسد. بالاخره وقتی آب پای این پل ها نباشد چنین اتفاق‌هایی می‌افتد.»
 رهبر در ادامه گفت: «اگر هم واقعاً نباید مترو از نزدیک پل رد می شد، مسئولان باید به آن رسیدگی می‌کردند و از این امر جلو گیری می‌کردند. البته نمی‌توانم بگویم این اتفاق در دوره ریاست رییس جدید اتفاق افتاده است.»
 نماینده اصفهان در ادامه به انتقاد از وضعیت بد صنایع دستی اصفهان پرداخت و گفت: «صنایع دستی اصفهان وضعیت خوبی ندارد. بازار صنایع دستی اصفهان در دست محصولات چینی است که به بازارهای این استان راه پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث شده‌است که صنایع‌دستی و هنر آن از بین برود و اگر این نسل از صنایع‌دستی و افرادی که این کار را می‌کنند از بین بروند معلوم نیست نسل بعدی باشد یا نه. مینیاتور، خاتم کاری و قلم زنی همه هنرهایی هستند که در حال از بین رفتن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها