کد خبر: ۲۴۱۷۱۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۴     ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

انگار جریمه 5 میلیونی دایی از سوی کمیته انضباطی جواب داده چرا که سرمربی پرسپولیس بعد از صحنه اخراج صادقیان بر رفتارش کنترل داشت و برخلاف انتظار، اعتراضی به «اکبریان» نکرد.

جلال مرادی که ناظر بازی فولاد – پرسپولیس بود به 90 می‌گوید: «ما کنار زمین بودیم و همه‌چیز را رصد کردیم. دایی اعتراض خاصی به داور نکرد لذا در گزارشم به فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به او نکردم.»

البته وظیفه اعتراض به داوری از سوی کادرفنی انگار به افشین پیروانی سپرده شده بود و مهم‌تر از آن، اثر حکم کمیته انضباطی روی سرمربی پرسپولیس بود که انگار «جواب» داد. فوتبالدوستان ایرانی یادشان هست که چند فصل قبل دایی محکوم شده بود که مصاحبه‌ای انجام ندهد و خبرنگاران با او درباره «آب و هوا» و «سرماخوردگی» حرف می‌زدند! این گونه به نظر می‌رسد که دایی به احکام صادره از کمیته انضباطی احترام می‌گذارد، اگر ننویسیم از آنها حساب می‌برد.
البته تمکین دایی به احکام، به سرسختی مرجع صدور حکم نیز بستگی دارد. ولی هنگامی که متوجه شد کمیته انضباطی روی رأیی که داده سرسخت است و ادامه اعتراض به داوری ممکن است باعث افزایش جرایم و حتی محرومیتش شود دست به عصا حرکت کرد گرچه هیچ تضمینی نیست که دایی در آینده همچنان در قبال تصمیمات داوری سکوت اختیار کند.

روز پنجشنبه، آنهایی که بازی پرسپولیس – فولاد را تماشا می‌کردند انتظار داشتند بعد از اخراج صادقیان توسط اکبریان، داور بازی، او به شدت به این تصمیم اعتراض کند اما سرمربی پرسپولیس فقط به حرف زدن با داور چهارم بسنده کرد طوری که ناظر مسابقه نیز تأکید کرد که از او خطایی سر نزده است.

کمیته انضباطی قصد دارد امروز گزارش‌های مربوط به جنجال پرسپولیس – فولاد را بررسی کند. یکی از اعضای کمیته به 90 می‌گوید: «همه‌چیز متوجه پیام بود. من بازی را دیدم. دایی مشکل خاصی نداشت.» و ادامه می‌دهد: «نمی‌توانم بگویم رفتار نسبتا آرام دایی به خاطر حکم کمیته انضباطی و جریمه 5 میلیونی‌اش بوده یا نه اما امیدوارم این گونه باشد.»

شاکی از پیام صادقیان

دایی حرف خاصی درباره داوری نزده و در عوض رفتار بازیکن تیم خود را زیر سئوال برده است. به نظر می‌رسد که او در مواقعی اعتراض می‌کند که به‌زعم خویش اجحافی در حق تیمش صورت گرفته باشد و آنچه در مورد صادقیان رخ داد از دید دایی «به حق» بوده است. دایی در اتوبوس و به یکی از اطرافیان خود گفته: «داوری مشکلی نداشت. مشکل از بازیکنانم است. ما در این بازی ضعیف ظاهر شدیم.»

نکته اینجاست که دایی خواهان برخورد با پیام صادقیان شده و این اظهارنظر که «بازیکنانم به دنبال اخراج و اخطار هستند» نشان‌دهنده این است که او از بازیکن شماره 11 تیمش عصبانی و دلخور است. با این همه محرومیت پیام به دایی و تیمش ضربه می‌زند چرا که در این تیم بی‌ستاره، پیام برای خودش ستاره‌ای به حساب می‌آمد.
در فوتبال ایران این «مثل» رایج است که اعتراض مربیان به داور باعث می‌شود تا قاضیان میدان ناخودآگاه به سمت تیمش متمایل شوند. شاید دایی به همین دلیل به داور اعتراض می‌کند. اعتراض‌هایی که فصل پیش بعضا «جواب» داد و سوت داوران را به سمت تیمش تغییر داد اما این فصل… اوضاع کاملا متفاوت است!
دایی می‌داند که هر اعتراض و بحثی ممکن است جریمه و محرومیت داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها