کد خبر: ۲۴۰۷۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
اذعان نشریات صهیونیستی به شکست رژیم اشغالگر قدس:
نیروهای مقاومت نه تنها خلع سلاح نشده اند بلکه توان موشکی آنان و حتی پیروزی هایشان در نبردهای زمینی پیشرفت فوق العاده ای داشته است / روحیه ی مقاومت هنوز در بین مردم وجود دارد/ ا وجود محاصره ی همه جانبه ی غزه، تخریب تونل ها، جنگ نظامی و ... حماس –این گروه کوچک- همچنان با پرجاست... آیا معنای پیروزی اسرائیل این است؟

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ سران رژیم صهیونیستی هدف خود از یورش به غزه را خلع سلاح حماس به منظور تأمین امنیت شهروندان خود عنوان نموده اند، اما با وجود اینکه این هدف محقق نشده، مدعی هستند که در نبرد غزه پیروز میدان بوده اند. نیروهای مقاومت نه تنها خلع سلاح نشده اند بلکه توان موشکی آنان و حتی پیروزی هایشان در نبردهای زمینی پیشرفت فوق العاده ای داشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی فقط توانسته است مناطق غیرنظامی را مورد هدف قرار دهد و وقتی در پیدا کردن محل ساخت و انباشت موشک های مقاومت ناکام ماند برای توجیه کشتار بی رحمانه ی غیر نظامیان با توجیه خلع سلاح حماس عنوان کرد حماس از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند! این در حالی است که این موضوع فقط ضعف ارتش اسرائیل و موساد را در پیدا کردن محل نیروهای حماس نشان می دهد.

این شکست ها اگرچه توسط دولتمردان اسرائیل به زبان آورده نمی شوند اما گاهی رسانه های این رژیم به ناچار مجبور به اعتراف می گردند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص با تقبیح و سرزنش ادعاهای واهی نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر پیروزی در جنگ در مطلبی نوشت با گذشت 9 سال از آغاز تلاش همه جانبه برای خلع سلاح حماس تا کنون هیچ پیروزی در این مسیر عاید اسرائیل نشده است. هاآرتص در بخشی از مطلب خود اعتراف می کند:

”سخن گفتن از پیروزی در نبرد غزه تمسخرآمیز است! زیرا ما همیشه مدعی بوده ایم که اسرائیل قوی ترین ارتش دنیا را دارد، در حالیکه حمایس یک گروه کوچک تروریستی با کمترین امکانات جنگی [در مقایسه با اسرائیل] است."

هاآرتص در ادامه می افزاید: ”با وجود محاصره ی همه جانبه ی غزه، تخریب تونل ها، جنگ نظامی و ... حماس –این گروه کوچک- همچنان با پرجاست... آیا معنای پیروزی اسرائیل این است؟"

روزنامه امریکایی گاردین که در بین نشریات امریکایی جزو واقع نگر ترین آنها محسوب می شود نیز با نقل گزارش هایی که با سربازان اسرائیلی انجام داده می نویسد پس از گذشت چهار هفته از جنگ، هیچ سرباز اسرائیلی احساس پیروزی نمی کند! یک سرباز اسرائیلی که شاید از ترس تنبیه و مجازات اجازه نمی دهد نام و تصویر او منتشر شود در مصاحبه با گاردین گفت: ”آیا این جنگ ارزشش را داشت که سربازان ارتش اسرائیل را به خطر بیندازیم و با جان زنان و کودکان در غزه بازی کنیم؟ به نظر من که ارزشش را نداشت زیرا حماس همچنان در غزه حضور دارد!"

شهرک نشینان نزدیک به مرز غزه نیز با تردید اظهار داشت: ”کسی مطمئن نیست که آیا نتیجه ی این جنگ، حفظ امنیت شهرک نشینان بوده است زیرا ما تردید داریم که جنگ پایان یافته باشد و هر لحظه منتظر تکرار ماجرا هستیم." یک شهرک نشین دیگر به نام یوآز برگر به گزارشگر گاردین گفت: ”ما دیگر به برد یا باخت فکر نمی کنیم. برای ما مسئله فقط این است که آیا می توانی بار دیگر در امنیت زندگی کنیم؟"

پس از شکست مذبوحانه صهیونیست ها در جنگ 22 روزه و 33 روزه، و با وجود تمام تلاش های این رژیم در محاصره ی غزه، روحیه ی مقاومت هنوز در بین مردم وجود دارد و علی رغم ادعای صهیونیست ها مبنی بر عدم همراهی مردم با حماس، ملت فلسطین در غزه هنوز هم پیروزی را در مقاومت می دانند. همین امر باعث ناامیدی شهرک نشینان صهیونیست از پایان جنگ و پیروزی ارتش اسرائیل شده است.

*سیدهادی آیت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها