کد خبر: ۲۴۰۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۱ آبان ۱۳۹۰
با گذشت یک‌ماه از مأموریت وزیر علوم برای برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برخی اخبار حکایت از برگزاری جلسات محفلی و محرمانه برخی مسئولان دانشگاه آزاد با هدف ایجاد تأخیر در برگزاری این جلسه تا پس از انتخابات مجلس نهم دارد.

خبرگزاری فارس: جلسات محفلی برخی مسئولان دانشگاه آزاد برای تأخیر در جلسه هیئت امنا

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پس از مدت‌ها تأخیر در روند بررسی وضعیت دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 22 شهریورماه با اعلام مصوبه‌‌ای کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مأمور برگزاری اولین جلسه هیئت امنای جدید این دانشگاه برای تغییر ریاست دانشگاه آزاد کرد.

برخی خبرها حاکی از آن است که مسئولان دانشگاه آزاد در تکاپو هستند تا جلساتی را با مسئولانی که باید اولین جلسه هیئت امنا را برگزار کنند، داشته باشند.

فرهاد دانشجو عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر مشخص شده است که اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش یا پس از انتخابات مجلس نهم برگزار می‌شود، گفت: خیر، هنوز جلسه‌ای نداشتیم و خبر جدیدی نیست.

دانشجو همچنین در پاسخ به این سؤال که شنیده شده مسئولان دانشگاه آزاد برای به تأخیر انداختن اولین جلسه هیئت امنا تا پس از انتخابات مجلس نهم جلسات محرمانه‌ای با مسئولان امر داشته‌اند؟ گفت: خیر، چنین خبری نشنیده‌ام و اصلاً این موضوع ربطی به دانشگاه آزاد ندارد و دانشگاه آزاد مسئول برگزاری اولین جلسه هیئت امنای این دانشگاه نیست.

پیش از این در حالی‌که برخی منابع خبری از احتمال برگزاری این جلسه و معین شدن رئیس جدید این دانشگاه خبر می‌دادند، فرهاد دانشجو عضو جدید هیئت امنای این دانشگاه در گفت‌و‌گو با فارس، اعلام داشت هنوز زمان برگزاری این جلسه مشخص نشده اما با توجه به اینکه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی نزدیک است، بهتر است اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از برگزاری انتخابات انجام شود و در این خصوص اطلاعیه‌ای مبنی بر این صادر شده که مدیران کشور تا قبل از انتخابات مجلس نهم تغییر پیدا نکنند.

وی در پاسخ به این سؤال که این اطلاعیه را کدام نهاد یا ارگان صادر کرده است، افزود: وزارت کشور اطلاعیه‌ای صادر کرده مبنی بر اینکه بهتر است مدیران نظام حتی‌الامکان تا قبل از انتخابات مجلس نهم تغییر پیدا نکنند و دانشگاه آزاد نیز چون درایران سراسری است، شاید قصد این باشد که ریاست دانشگاه آزاد پس از انتخابات مجلس تغییر پیدا کند.

دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا تشکیل اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از برگزاری انتخابات مجلس پیشنهاد شماست و یا اینکه در جمع مسئولان نیز مطرح شده است، گفت: خیر این بحث در میان مسئولان مطرح نشده و تنها پیشنهاد بنده است.

پس از اعلام این موضع از سوی فرهاد دانشجو، ۵۲ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم ارتباط دادن این مصوبه وزارت کشور به تعیین تکلیف دانشگاه آزاد را منطقی ندانسته و اعلام داشتند که عدم تغییر جاسبی تا انتخابات مجلس نهم چه نفعی برای کشور دارد؟

در نامه دانشجویان آمده بود: تأخیر در تعیین تکلیف ریاست دانشگاه آزاد از نظر ما هیچ پشتوانه و توجیه عقلی پذیرفته شده‌ای ندارد و اینکه "طبق مصوبه وزارت کشور مدیران تغییر نکنند" به نظر دست‌آویزی برای جریان متمایل به دانشگاه آزاد به منظور ایجاد تأخیر در اجرای این مصوبه و تشکیل جلسه هیئت امنا است چه اینکه در بسیاری از استان‌ها شاهد تغییر مدیران استانی در مرتبه‌های مختلف هستیم و عزل و جابجایی روند معمول ادارات دولتی در این روزهاست.

در بخش دیگری از این نامه دانشجویان یادآور شده بودند که پرواضح است جریان جاسبی‌گرای حاضر در مجلس به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و ریاست دانشگاه آزاد در پی ایجاد پایگاهی جدید در مجلس خواهد بود تا با استفاده از امکانات و مزایای دانشگاه آزاد تریبونی برای کاندیداها و نمایندگان متبوع خود ایجاد کند تا با استفاده از نتیجه بدست آمده از انتخابات مجلس نهم تکلیف دانشگاه آزاد و جریانات دوم‌خردادی آن‌گونه رقم بخورد که متبوع این آقایان باشد.

در پایان نامه خود دانشجویان خطاب به وزیر علوم اعلام داشتند که آقای وزیر! از نظر ما دانشجویان هیچ مصلحتی در این پرونده بالاتر از تعیین تکلیف سریع ریاست 30 ساله این دانشگاه وجود ندارد و امیدواریم شما در این خصوص کوتاهی نکنید.

۲ روز پس از انتشار نامه دانشجویان وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در حال پیگیری است و با فراهم شدن شرایط این جلسه برگزار می‌شود.

پس از انتشار این اطلاعیه کامران دانشجو در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور که ۲۶ مهرماه در وزارت علوم برگزار شد، با تأکید بر اینکه شورای عالی زمانی را برای بنده تعیین نکرده است که اگر تعیین می‌کرد مأموریت را نمی‌پذیرفتم و اعلام داشت که هر زمانی که به نتیجه برسم جلسه را برگزار می‌کنم.

وی در این مصاحبه خود با تاکید بر اینکه این مأموریت جزو وظایف ذاتی وزارت علوم نیست، خاطرنشان کرد که ‌هر زمان که شورا به این نتیجه برسد که دارم کندکاری می‌کنم می‌تواند مأموریت را از من پس بگیرد.
وزیر علوم همچنین اعلام کرده بود که در فضای کاملاً شفاف از نظر حقوقی و منطقی و با تدبیر جلو می‌رود و تحت فشار این جلسه را برگزار نخواهد کرد.

به گزارش فارس، در حالی‌که منابع خبری از برگزاری سلسله جلسات محفلی برخی افراد و شخصیت‌های وابسته به دانشگاه آزاد برای اثرگذاری در جریان این تصمیم‌گیری و تأخیر این جلسه تا پس از انتخابات مجلس نهم خبر می‌دهند هنوز هیچ خبری در رابطه با زمان برگزاری اولین جلسه هیئت امنا و تعیین تکلیف ریاست این دانشگاه منتشر نشده است و دانشجویان و دانشگاهیان منتظر اعلام نظر وزیر علوم در این رابطه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها