کد خبر: ۲۴۰۴۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رویش نیوز، این خبری بود که عصر دیروز بر روی خروجی برخی خبرگزاری ها قرار گرفت. آتش سوزی در همان ساعات اولیه مهار شد، اما از شب گذشته شایعاتی در فضاهای مجازی و شبكه هاي اجتماعي مبنی بر حرکت گازهای سمی به سمت شهر، منتشر شد و موجبات نگراني مردم اصفهان را فراهم آورد به طوريكه شب گذشته خيلي از مردم درب ها و پنجره هاي منازل را بستند و از كولر هاي آبي هم استفاده نكردند تا اين موضوع را با نگاهي محتاطانه دنبال كرده باشند.
 
خبرنگار رويش موضوع را از مسئولان کارخانه ذوب آهن ، ستاد بحران استان و همچنین مسئولان بهداشت شهر پیگیری کرد كه نتيجه اين پيگيري ها در ادامه مي آيد:
 
مهندس محمد رضا کجباف، مدیر روابط عمومی ذوب آهن در خصوص مکان و علت حادثه به خبرنگار رویش گفت: "ابتدا بايد گفت این آتش سوزی در مجموعه اصلي ذوب آهن اتفاق نیفتاد. آتش سوزي در یکی از انبارهای حاشیه ای ذوب آهن که در ده کیلومتری مجموعه خود ذوب آهن است، رخ داد. که این انبار، انبار ضایعات قطران ماست و ده سال است كه ضايعات در آن انبار مي شود.بعد از ظهر روز گذشته، این ضایعات بر اثر گرما دچار خودسوزی شد؛ که ظرف 2 ساعت هم آتش مهار شد."
 
وی با تکذیب شایعات پخش شدن گازهای سمی در آسمان شهر بر اثر این آتش سوزی گفت: دیروز شخص مدیر کل محیط زیست استان اصفهان در منطقه حضور پیدا کرد، بنده هم تا ساعت یازده دیشب با ایشان جلسه داشتم و لحظه به لحظه کنترل می کردیم. از ساعت 7 تا 8 دیشب، یک مقدار آلودگی فیزیکی و نه شیمیایی در هوای اصفهان وجود داشت كه از ساعت یک ربع به هشت، همان آلودگي فيزيكي هم رو به کاهش رفت و آماری که ما ساعت یک ربع به نه گرفتیم، وضعیت به حالت نرمال بازگشته بود. بايد گفت كه قطران چون سنگین است، جزء آلودگی های فیزیکی محسوب می شود، اما به هیچ وجه آلودگی شیمیایی یا پخش گازهاي سمی رخ نداده است.
 
همچنین،  مهندس رفيعي مدير گروه مهندسي بهداشت محيط استان نیز در این رابطه به خبرنگار رویش گفت: خوشبختانه به دلیل وضعیت جریان ناپایدار هوا، بیشتر مشکل برطرف شده است، البته هنوز کمی مشکل داریم.
 
رفیعی همچنین با رد شایعه انتشار گازهای سمی و آلوده در اثر این آتش سوزی گفت: " بررسی های ما چنین چیزی را نشان نمی دهد."
 
وی همچنین تعیین زمان برای برطرف شدن کامل مشکل را منوط به هماهنگی با سازمان هواشناسی دانست و گفت: " این امر بستگی به وضعیت و جریان هوا دارد."
 
منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز با اشاره به اینکه اتش سوزی در همان ساعات اولیه مهار شد، به خبرنگار رویش گفت: " انتشار گازهای سمی در سطح شهر اصفهان شایعه است و این خبر قويا تکذیب می شود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها