کد خبر: ۲۴۰۲۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
مخالفان دولت و ملت‌های مسلمان در قالب گروه‎های تروریستی و افراطی که با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب ایجاد شده‌اند با آن که تجربه تلخی را در میان مسلمانان رقم زده‌اند اما تاریخ گواه شکست‌های پی در پی این گروه‌ها بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مخالفان دولت و ملت‌های مسلمانان در قالب گروه‎های تروریستی و افراطی که با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب ایجاد شده‌اند با آن که تجربه تلخی را در میان مسلمانان رقم خواهند زد اما تاریخ گواه شکست‌های پی در پی این گروه‌ها بوده و هست.

شکست امارت اسلامی طالبان در افغانستان، ناتوانی مخالفان دولت سوریه در برابر ارتش و نظام این کشور و همچنین ضعف «داعش» در تداوم حملات وحشیانه و ددمنشانه در برابر دولت عراق بزرگترین نمونه‎های ضعف، ناتوانی و شکست این گروه‌های تروریستی در برابر دولت‎های اسلامی بوده است.

از سوی دیگر با آن که گروه‎های تروریستی بارها با شکست مواجه شده‌اند و دولت اسلام‎‌ستیز آمریکا را در برابر مسلمانان و بشردوستان رو سیاه کرده‌اند اما این کشور برای برآورده شدن هدف شوم خود در کشورهای اسلامی دست از حمایت این گروه‎ها برنداشته است.

افزایش فعالیت‎های تروریستی در لیبی و سقوط شهر «بنغازی» این کشور بدست تروریست‎ها جدیدترین نمونه فعالیت غرب برای اسلام‎ستیزی در جهان است که مورد نکوهش مسلمانان افغانستان و جهان قرار گرفته است.

سابقه این دست نکوهش‎ها که همواره توسط نهادهای معتبر اسلامی صورت می‌گیرد در ضعف و انزوای گروه‎های تروریستی نقش کم‎نظیری دارد، زیرا بزرگان ملت‎های اسلامی با استفاده از نفوذ خود در روشنگری اذهان عمومی نقش محوری ایفا کرده‌اند.

بیشتر نهادهای اسلامی که بدون شک در رأس آن انسان‎های اسلام‎شناس و آگاهان مسائل سیاسی و فرهنگی هستند، توانسته‌اند افکار و اهداف گروه‌های تروریستی را برای مردم تشریح کنند و تفاوت‎ها، تندروی‎ها و اهداف این گروه‎ها را به روشنی بیان کنند.

دانستن تفاوت‎ اهداف گروه‌های تروریستی که با مفاهیم و اصول اسلامی مخالف است، زمینه‎ساز دوری و حتی جدایی مسلمانان از صفوف این گروه‌های افراطی شده که یکی از عوامل اصلی شکست آن‌ها است حتی زمانی که موفق شده‌اند ساختاری با عنوان امارت‌ اسلامی تشکیل دهند.

تزریق افکار تندرو در اعماق وجود و افکار گروه‎های تروریستی از سوی غرب یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل سقوط این گروه‌ها و امارت‎های اسلامی وابسته به آن‌ها است.

آمریکا و غرب همواره گروه‎های تروریستی را با افکار تندرو در جوامع اسلامی جا انداخت تا این گروه‎ها قادر به تأمین منافع آن کشور شده و از سوی دیگر با این افکار سبب بدنامی اندیشه‎های اسلامی شوند.

این افکار تندرو و غیر اسلامی را ملل اسلامی به خوبی درک کرده‌اند و برای نابودی آن با دولت‎ها و جناح‎های متشکل از افکار اسلامی یکی شده و سبب شکست گروه‎های تروریستی و امارت‎های تشکیل شده از سوی این گروه‎ها شده‎اند.

روشن شدن هدف ایجاد گروه‎های تروریستی نیز نقش موثری در شکست آن‌ها دارد زیرا ملت‎ها در این اواخر بیش از هر زمان دیگری فهمیده‌اند که در پشت پرده ایجاد این گروه‎ها دست قدرت‎های بزرگ و اسلام‎ستیز است.

اظهارات مقام‎های بلندپایه دولتی، تهاجم نظامی و فرهنگی غرب و حمایت، تامین و تجهیز غیر مستقیم آمریکا از گروه‎های تروریستی، گویای حمایت غرب از این گروه‎ها سبب چالش گروه‎های افراطی در کشورهای مختلف شده است.

با آن که چندین گروه تروریستی در آستانه ساقط شدن هستند اما آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در تلاش برای ایجاد و روی کار آوردن گروه‎های دیگری از جنس افراط هستند تا کار ناتمام خود را در این کشورها تمام کنند.

با این حال توجه به روحیه غرب‎ستیزی و بیداری اسلامی بوجود آمده در کشورهای اسلامی و اثبات افراطی‌گری  گروه‎های تروریستی، سبب شده تا آن‌ها براحتی در آینده نتوانند در کشورهای اسلامی جای خود را باز کنند. بنابراین آمریکا و غرب در تداوم اهداف خود ناکام خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها