کد خبر: ۲۳۷۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا که وارد افغانستان شده است قصد دارد با حامد کرزای رئیس جمهور این کشور در خصوص ادامه تلاش ها برای آشتی با طالبان گفتگو كند.

به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، درحالی است که کرزای پس از ترور اخیر چند مقام ارشد این کشور به خصوص برهان الدين رباني نسبت به این فرآیند ابراز سرخوردگی مي كند، مقام های آمریکایی می گویند که کلینتون در سفر به افغانستان مي خواهد ادامه روند صلح با طالبان را خواستار شود.

آمریکا كه برای عقب نشینی نیروهایش و تحویل مسئولیت های امنیتی به افغان ها برنامه ریزی می کند و بعد از بيش از 10 سال اشغال اين كشور نتيجه اي نگرفته حالا به تحميل صلح با طالبان براي پايان دادن به مشكلات در اين كشور رو آورده است .

برنامه سفر وزیر خارجه آمریکا تا زمان ورود او به کابل در آخرین ساعات یکشنبه شب اعلام نشده بود. این مقام گفت: او خواهان تاکید بر این مساله است که ایالات متحده به آشتی در افغانستان متعهد است و از تلاش های پرزیدنت کرزی حمایت می کند، و مشکلات موجود در این فرآیند از زمان ترور آقای ربانی را تشخیص می دهد.

شهيد برهان الدین ربانی رئیس جمهور اسبق افغانستان و مسئول هدایت تلاش های آشتی با طالبان در دولت کرزای بود. وي ماه گذشته در یک بمبگذاری انتحاری کشته شد. بمبگذار خود را فرستاده طالبان معرفی کرده بود.

در ماه های اخیر همچنین حملات جسورانه ای در شهرهای اصلی و علیه اهداف نظامی انجام شده است.شبکه حقانی مستقر در پاکستان مسئول بسیاری از این حملات شناخته شده است. روابط میان آمریکا و افغانستان از یک طرف و آمریکا و پاکستان از طرف دیگر در ماه های اخیر تیره بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها