کد خبر: ۲۳۷۲۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۳۰ تير ۱۳۹۳

بازیکن بزرگ بودن در ایران حسن‌های فراوانی دارد؛ اول اینکه پول خوب می‌گیری و دوم اینکه مجبور نیستی بدنسازی کنی.

این مهم خیلی راحت امکان‌پذیر است. کافی است کمی ناز کنی و مذاکره با باشگاه خواهان را طولانی کنی. تا قرارداد امضا شود، بازی اول از راه می‌رسد و با یکی دو جلسه تمرین و با سلام و صلوات می‌روی داخل زمین!

موهبتی که ستاره‌های فوتبال ایران از آن برخوردارند، باور کنید ستاره‌های فوتبال جهان از آن بی‌بهره هستند. به طور مثال مسی؛ باشگاه بارسا پیش از شروع جام جهانی تکلیف مسی را مشخص کرد و او موظف است در موعد از پیش تعیین شده با وضعیت پزشکی خاص در تمرین بارسا حاضر شود. او در روزهای دور از بارسا که بیشترش به همراهی آرژانتین در جام جهانی گذشت، باید بر سلامت خود نظارت می‌کرد و اگر در بازگشت به تمرین بارسا مثلاً چربی خون او بالا رفته باشد جریمه نقدی خواهد شد، آن هم نه یکی، دو میلیون تومان بلکه چند ده و شاید چند صد هزار دلار.

تمرینات پیش از شروع فصل که به تمرین بدنسازی شهره است، از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بازیکن با انجام آن برای یک فصل آماده می‌شود اما در فوتبال ایران این تمرینات خصوصاً از سوی بازیکنان بزرگ جدی گرفته نمی‌شود. بی‌دلیل نیست که میزان دوندگی بازیکنان در لیگ برتر 6 تا 7 کیلومتر و به اندازه میزان دوندگی زن‌هاست!

در فوتبال حرفه‌ای ابتدا تیم تشکیل می‌شود و بعد تمرین شروع می‌شود اما در فوتبال ایران تمرین شروع می‌شود و بعد تیم تکمیل می‌شود. بنابراین نباید عدم پیشرفت فوتبال ایران و همچنین چرایی‌ها مورد پرسش قرار گیرد. بازیکنان بزرگ تمرین بدنسازی را فاکتور می‌گیرند، شاید هم بازیکنان کوچک آن را جدی نگیرند.
جدول بازیکنانی که برای فصل 94-93 تمرین بدنسازی نداشته‌اند!

1- محمدرضا خلعتبری

این بازیکن به تازگی به تیم سپاهان پیوسته است و امروز اولین تمرین خود را با تیم جدید انجام خواهد داد.

2- کریم انصاری فرد

کریم هنوز تیم ندارد. در فضای مجازی گفته با رسول خطیبی برای تمدید قرارداد صحبت کرده و منتظر پاسخ سرمربی تراکتور است.

3- خسرو حیدری

تمرینات استقلال در حال پیگیری است و یکی از غایبان این تمرین خسرو حیدری است. البته او قرارداد خود را با استقلال تمدید کرده است.

4- آندرانیک تیموریان

آندرانیک تیموریان در کش و قوس تمدید قرارداد با استقلال و همچنین پول گرفتن است. او تا به امروز با استقلال تمرین نکرده است.

5- جواد نکونام

جواد دوست داشت به یکی از تیم‌های داخلی بپیوندد، به خصوص که جام ملت‌های آسیا در راه است اما این اتفاق رخ نداده است.

6- مهرداد پولادی

بهترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی به زعم کارشناسان هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است. البته ممکن است او به یک تیم خارجی بپیوندد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها