کد خبر: ۲۳۲۹۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت حضور در عرصه های بین اللملی را پیدا کرده است، گفت : لازم است برای تبلیغ اسلام از شبکه های اجتماعی و ماهواره بهره ببریم تا پیام اسلام با سرعت و دقت بیشتری به مخاطبان برسد.

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر نقش روحانیون در موج سوم گرایش به اسلام گفت: روحانیت به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت حضور در عرصه های بین اللملی را پیدا کرده است و باید متناسب با مخاطبان گسترده خود در جای جای جهان پاسخ لازم را ارائه کند.

وی افزود: باید در حوزه های علمیه تحقیقات گسترده ای برای پاسخ گویی به نیازهای سطوح مختلف جوامع در دستور کار قرار گرفته و تحولی پایدار در ساختار نظام آموزشی حوزه های علمیه بوجود آید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توجه به آموزش زبان‌های مختلف بالاخص زبان عربی را برای برقراری ارتباط با دیگر مسلمانان در جهان لازم برشمرد و گفت: در بخش‌های پژوهشی در دین لازم است که با رصد نظریه ها و مکاتب مختلف ایده های فاخری از سوی حوزه ها ارائه شود تا مقبولیت جهانی این اندیشه ها موج فراگیری را به وجود آورد.

وی بر تحول در نظام تبلیغی برای اسلام نیز تاکید کرد و گفت: لازم است برای تبلیغ دین مبین از شبکه های اجتماعی و ماهواره بهره ببریم تا پیام اسلام با سرعت و دقت بیشتری به مخاطبان برسد.

کعبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با روحانیون استان کرمانشاه گفت: بیانات ارزشمند ایشان تاکید دوباره ای بر سخنانشان در دیدار سال گذشته جامعه مدرسین و روحانیون حوزه های علمیه است.

وی افزود: بر اساس آن رهنمود ها جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام به راه اندازی دبیر خانه دائمی تحول در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کرده است و این مرکز نیز کارهای خوبی را انجام و در دست اقدام دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر این که این دبیر خانه تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد اظهار امیدواری کرد تحولات اخیر در حوزه های علمیه بتواند پاسخ های متناسب با نیازهای امروز در جهان را ارائه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها