کد خبر: ۲۳۲۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
گپ با بازی سازهای جوانspeed up
یک بازی ساز جوان گفت:مسوولان به ایده‌های نو و ایده‌هایی که جای پیشرفت دارند، اهمیت بیشتری دهد و از بی نظمی و بروکراسی اداری خارج شوند و به کارهایشان نظم بیشتری بدهند.
به گزارش598 به نقل از برنا،حمید نعیمی یکی از چهار نفر فارغ التحصیل IT دانشگاه آزاد پرند است که به نمایندگی از گروه بازی ساز در مورد اولین بازی  که ساخته اند  توضیح می‌دهد: ساخت این بازی یک سال و نیم طول کشیده، تقریبا اوایل تابستان سال پیش ساخت بازی را کلید زدیم. از سه فاز ساخت بازی، 2 فاز تقریبا تکمیل شده و در فاز سوم قرار داریم. فاز سوم شامل ترجمه نسخه انگلیسی بازی،برای نمایشگاه دبی است.



تعصب خاصی روی بازی دارد و با تاکید بسیار ادامه می‌دهد:ب ازی هیچ نمونه خارجی ندارد. ایده‌اش کاملا نوآورانه است. در حال حاضر بازی 2- سه ماه است به صورت آنلاین راه اندازی شده، 27 هزار عضو دارد و روزانه به طور میانگین 350 نفر عضو می‌گیرد.بازی حالت مدیریتی دارد، شما مدیر یک اتومبیلرانی هستید،ماشین را خریداری می‌کنید اسپرت می کنید،راننده می‌خرید و آموزش‌اش می‌دهید؛ بقیه شرکت کننده‌ها هم همین کار را انجام می‌دهند و در نهایت در تورنمنت‌هایی که تعبیه شده با توجه به سطح امتیاز، با هم رقابت می‌کنند.



اگر در این مسابقات افراد شرکت کننده برنده شوند،به موجودی‌شان اضافه می‌شود و می‌توانند ماشین بهتری بخرند و بهتر اسپرت‌اش کند و در مسابقه امتیاز بیشتر کسب کند تا بتوانند در رقابت بعدی شرکت کنند.بر اساس امتیاز فرد مسابقات نشان داده می‌شود؛ اگر در سطح خاصی از امتیاز باشید تا سطحی که مربوط به شما است را می‌بینید و باقی رقابت‌ها دیده نمی‌شود. حق عضویت در این بازی رایگان بوده و نوکیا اسپانسر این بازی شده است. قرار است که این شرکت به 5 نفر از افراد که در مسابقات بازی ما، بالاترین امتیاز را کسب کنند،جایزه بدهد.



این مسابقه قرار است از اوایل هفته آینده شروع شده و تا سه ماه ادامه پیدا کند. کسانی که در این سه ماه بازی امتیاز بیشتری کسب کنند حائز شرایط برای قرعه‌کشی جایزه این شرکت می‌شوند.

نعیمی اعضای این تیم را اینگونه معرفی می‌کند؛حمید نعیمی،مدیر پروژه و برنامه نویس سرور، حامد راد و کامران علیپور؛ انجین،فرهاد کاشانی کیا،کلاینت و قسمت گرافیک وب سایت؛گروه مجید آنلاین.

این تیم چهار نفره با هزینه 30 الی 40 میلیونی و با صرف یک سال و نیم زمان این بازی را آماده کرده اند و تنها بنیاد مالی بازی‌های رایانه‌ای  قرار بوده هزینه‌های تبلیغاتی تیم رو هزینه های سرور را فراهم کند که قول اولی نیم تمام اجرا شده و از دومی خبری نیست.
 


این بازی ساز جوان به برنا می‌گوید: بستگی به علاقه جوانان دارد تا بخواهند در این وادی قدم بردارند؛ اگر بازی خلاق و نوآوری خاصی مدنظر دارند و می‌خواهند مرکز رقابتی با سایر بازی‌ها ایجاد کنند، فرصت خوبی است. اما اگر می‌خواهند بازی باگ دار و تکراری بسازند؛ بهتر است اصلا وارد نشوند.

او این فرضیه را که بازی ماشینی در بازار زیاد است و ممکن است بازی آنها نوآوری چندانی نداشته باشد را رد می‌کند و ادامه می‌دهد: بازی آنلاین ماشینی به این صورت نداریم؛speed up  تحت وب است و حالت مدیریتی دارد. بازی‌های آنلاین مانند تراوین، آسمان دژ، کلاس فوتبال من، مدیریتی‌اند و فرد به تنهایی نمی‌تواند بازی کند،ضمن اینکه همه این بازی‌ها نمونه خارجی دارند و تنها تکنولوژی‌هایشان با یکدیگر فرق می‌کند؛ اما این بازی به زبان تمام فارسی است و نمونه خارجی ندارد.قرار است برای نمایشگاه دبی که یک و ماه نیم دیگر برگزار می‌شود، نسخه انگلیسی بازی نیز فراهم شود.

او در آخر از مسوولان می‌خواهد به ایده‌های نو و یا حتی ایده‌هایی که جای پیشرفت دارند اهمیت بیشتری دهد و از بی نظمی و بروکراسی اداری خارج شوند و به کارهایشان نظم بیشتری بدهند.

گروه بازی speed up در حالی اولین بازی خود را ارایه دادند که همگی جوان بوده و متولد سال‌های 65 و 66 هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها