کد خبر: ۲۳۲۱۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۰۲ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، فیفا در برنامه های خود با همکاری بریتیش پترولیوم سیستمی طراحی کرده است که تماشاچیان بازیهای جام جهانی برزیل بتوانند در خنثی کردن گازهای گلخانه ای تولید شده توسط خودشان شرکت کنند.

طبق آمار ، در طی برگزاری جام جهانی امسال در برزیل، حدود 3.4 میلیون تن کربن وارد هوا می شود. دلیل این مساله بیشتر سفرهای هوایی است که در این کشور انجام می‌شود. CO2 گازی است که به صورت طبیعی تولید می‌شود اما میزان بیش از اندازه آن تاثیرات مخرب گلخانه ای دارد.

برای جلوگیری از این اثرات مخرب ، فیفا با قسمت «مدیریت بخش کربن» بریتیش پترولیوم (BP) همکاری کرده است تا سیستمی طراحی کنند که تماشاچیان بازیهای جام جهانی برزیل بتوانند به صورت آنلاین برای خنثی کردن گازهای گلخانه ای تولید شده توسط خودشان ثبت نام کنند. فیفا تمامی هزینه های از بین بردن آلودگی های تولید شده بر اثر سفرهای مسئولان خودش را تقبل می کند. هدف این برنامه به این شکل است که 50 هزار تماشاچی در این کار شرکت کنند . فیفا نیز متعهد شده است که 100% کربن های تولید شده بر اثر عملیات های خود را خنثی کند. هر تماشاچی که در سیستم فیفا و BP ثبت نام کند، در یک قرعه کشی برای دو بلیت بازیهای فینال جام جهانی وارد خواهد شد . بازیهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حدود 2 میلیون و 753 هزار و 251 تن CO2 تولید شده است . این میزان کربن به هنگام عملیات های زیرساختی و به دلیل تردد زیاد ماشین ها ایجاد شد.

از بین بردن آلودگی های برجای مانده بر اثر بازیهای جام جهانی در برزیل یکی از اهداف فیفا در این دوره است. فیفا می خواهد از این دوره از بازیهای جام جهانی به عنوان یک نمونه استفاده کند تا نشان دهد که شهروندان می توانند محیط زندگی خود را سالم نگه دارند و بیشتر نگران محیط زیست باشند. این برنامه می توانند آموزش برای مردم باشد تا تمیزتر زندگی کنند و با محیط زیست مهربان باشند. برزیل دارای محیط زیست غنی شامل جنگل ها و حیوانات بومی خاص است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها