کد خبر: ۲۳۱۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، «حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی»، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حقانی قم، به حضور علمای بنام حوزه در این مدرسه اشاره کرده و گفت: یکی از این شخصیت‌ها شهید قدوسی که شخصیتی گران‌قدر برای حوزه به شمار می‌رفت بود، او کل نهج البلاغه را حفظ کرده بود و در درس‌های اخلاق خود، نکته‌های اخلاقی نهج البلاغه را به طلاب متذکر می‌شد.

وی الگوپذیری طلاب از این شهید والامقام را مورد توجه قرار داده و افزود: درس اخلاق، تنها با عمل درس می‌شود، از آن جایی که در این جلسات حضور داشتم، طلاب را می‌دیدم که چگونه از بیان ایشان تأثیرپذیری داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، یادی هم از شهید حقانی کرد و با بیان این‌که جاذبه این شهید بزرگوار بسیار زیاد بود، ابراز داشت: کارهای شهید حقانی بسیار دقیق بود، به گونه‌ای که کارهای خود را بر اساس دقیقه‌ها تنظیم می‌کرد، طلاب نیز به تاسی از ایشان کارهای خود را منظم انجام می‌دادند.

وی با اشاره به جنایات رژیم پهلوی نسبت به طلاب مدرسه حقانی، یادآور شد: دژخیمان رژیم طاغوت در بسیاری از شب‌های هفته به مدرسه هجوم می‌بردند و طلاب آن را به جرم فعالیت‌های انقلابی مورد ضرب و شتم قرار می دادند، از این رو در مدرسه حقانی هیچ‌گونه امنیتی برای طلاب وجود نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، در ادامه با اشاره به احوالات مرحوم علامه طباطبایی، اظهار داشت: ایشان انس خاصی با مدرسه حقانی داشت و مراسم‌ عمامه‌گذاری خود را در این مدرسه برگزار می‌کردند.

وی با بیان این‌که طلاب وظیفه دارند تحصیل و تربیت معنوی خود را به بهترین شکل انجام دهند، ادامه داد: علامه طباطبایی شخصیتی بزرگ حتی نزد اندیشمندان غربی بود. در مدتی که برای تکمیل تحصیلات  خود در آمریکا حضور داشتم، دریافتم که نظریه‌های فلسفی-عرفانی از اسلام در این کشور، به وسیلة پروفسور کربن فرانسوی رواج پیدا کرد.

وی با اشاره به دیدارهای این پروفسور فرانسوی با علامه طباطبایی، ابراز کرد:  این پروفسور مشهور غربی، برای دیدار با علامه طلاطبایی و درک مفاهیم اسلامی به تهران مسافرت می‌کرد و علامه طباطبایی نیز برای برگزاری این دیدارها، با اتوبوس از قم به تهران می‌رفت.

*نظرات علماه در آمریکا می‌درخشد

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که طلاب باید دغدغه دینی داشته باشند، افزود: اکنون، حاصل تلاش‌های علمی مرحوم علامه آن شده است که نظریات این عالم شیعی در محافل علمی-اسلامی آمریکا می‌درخشد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها