کد خبر: ۲۳۱۳۵۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش 598، در حالی که کمتر کسی فکر می‌کرد نیلسون با توجه به اتفاقات و نامهربانی‌های اقتصادی پرسپولیس در فصل گذشته دوباره پای میز مذاکره با سرخپوشان بنشیند، اما یک مرتبه، ده روز قبل نیلسون جونیور برای تمدید قراردادش یکسال دیگر با سرخپوشان به توافق رسید و قرار شد که با آغاز تمرینات پرسپولیس به اردوی سرخپوشان اضافه شود. با اینکه دایی هرگز نظم و انضباط تیمی را فدای یک بازیکن نمی‌کند، اما آنقدر خاطر این گلر برزیلی را می‌خواست که حتی حاضر شد با تاخیر چند روزه نیلسون هم موافقت کند و از او خواست تا به هر طریقی شده از ابتدای اردوی اردبیل در کنار تیم باشد.

شاید برنگردد

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها حتی بلیت سفر نیلسون همراه با سایر بازیکنان و کادرفنی را به اردبیل تهیه کرده بودند در نهایت نیلسون از طریق مدیر برنامه‌هایش از حضور در اردو عذرخواهی کرد و گفت که به دلیل بیماری همسرش با تاخیر به جمع سرخپوشان اضافه خواهد شد. اتفاقی که تا به امروز رخ نداده تا بحث عدم بازگشت نیلسون به فوتبال ایران و پرسپولیس دوباره سر زبانها بیفتد. حتی در این میان شایعه شده که جذب سوشا مکانی یکی از دلایل انصراف نیلسون برای حضور در پرسپولیس مدل 93 است. هر چند دایی بارها با دفاع از گلر برزیلی و محبوبش تنها او را لایق پوشیدن پیراهن شماره یک تیمش می‌داند اما به نظر نیلسون برای حضور دوباره در پرسپولیس تضمینی بالاتر از تمجیدهای شفاهی دایی می‌خواهد.

بدقولی موروثی

یکی از خاصیت‌های ذاتی برزیلی‌ها که حتی در بین ستاره‌های فوتبالی این کشور نیز به چشم می‌خورد، بدقولی و عدم توجه به توافقات و تعهدات است. نه تنها نیلسون در یکی دو فصل حضورش در پرسپولیس با برخی بدقولی‌هایش خون سرخپوشان را به جوش آورده بلکه این موضوع در خصوص بسیاری از بازیکنان برزیلی مصداق دارد. یکی از نمونه‌های بارز این موضوع آدریانو مهاجم سابق اینترمیلان بود که از این حیث زبانزد عام و خاص بود. به طوری که هر بار او به مرخصی می‌رفت مشخص نبود که بازگشتی در کار هست یا خیر. روبینیو دیگر ستاره برزیلی بود که در زمان حضورش در رئال مادرید به رغم مخالفت برند شوستر سرمربی وقت رئال اردوی این تیم را ترک کرد تا به المپیک برود. موضوعی که در مورد دیه‌گو دیواس ستاره سابق وردربرمن نیز صادق است. هافبک سابق برمن در حالی عازم رقابت‌های المپیک شده بود که توماس شاف سرمربی وقت برمن از این موضوع بی‌اطلاع بود. حتی جالب‌تر اینکه روماریو ستاره بی‌بدیل فوتبال برزیل که پس از آویزان کردن کفش‌هایش وارد عرصه سیاست شد در اولین روز کاری‌اش در مجلس برزیل سواحل ریو را به حضور در جمع سیاسیون ترجیح داد تا اینگونه اثبات شود که بهانه تراشی و بدقولی امری موروثی در میان برزیلی‌هاست به خصوص اگر کیلومترها از آب و خاک و خانواده خود دور هم باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها