کد خبر: ۲۲۸۰۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۰
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی آمریکا در راستای معرفی سیاست خارجی خود عنوان کرد که آمریکا باید با استفاده از زور و قدرت، مانع پیشرفت برنامه هسته ای ایران شود.

به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاری فرانسه، "جان هانتسمن" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاد که در زمان ریاست جمهوری "جرج بوش" سفیر آمریکا در واشنگتن بود و در حال حاضر به عنوان سفیر آمریکا در چین فعالیت می کند، اعلام کرده است که قدرت آمریکا باید به صورت پیشگیرانه برای حمله به ایران و متوقف کردن تهران از توسعه برنامه هسته ای اش مورد استفاده قرار گیرد.

این نامزد جمهوریخواه ضمن مطرح کردن سیاست خارجی خود در سخنرانی در یکی از دانشگاه های ایالت "نیوهمپشایر" آمریکا افزود: من نمی توانم یک ایران مسلح به تسلیحات هسته ای را تحمل کنم. اگر زمانی بخواهم از قدرت و زورم به عنوان رئیس جمهوری آمریکا استفاده کنم، در مقابل ایران خواهد بود.

این اظهارات هانتسمن نیز نه برای مخاطبان آمریکایی که برای مخاطبان و حامیان جمهوریخواه آمریکا عنوان شده اند. این نامزد جمهوریخواه در صدد است تا با استناد به موضوعاتی که بیشتر برای مخاطبان هم حزبی اش جذابیت دارد، پیروز حزب جمهوریخواه و رقیب نماینده حزب دموکرات آمریکا باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار در ماه نوامبر برگزار می شود، یک مرحله مقدماتی دارد که در این مرحله در میان انجمن های حزبی برگزار می شود. نامزدهای جمهوریهخواه و دموکرات هر کدام در میان رقبای هم حزبی خود به رقابت می پردازند تا از میان آنها یک نفر به عنوان نمانیده حزب برای رقابت نهایی با نماینده انتخابی حزب مقابل انتخاب شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها