به گزارش پایگاه 598، قاسم جعفری با تاکید بر این که کمیسیون آموزش از اقدامات خلاف قانون حمایت
نمیکند و اصرار دارد که تخلفات بورسیه بررسی شود، گفت: کمیسیون آموزش
معتقد است که مراجع قانونی ذیصلاح باید تخلفات را بررسی کنند و از طرف
مجلس به وزیر علوم در جلسه مشترک تذکر داده شد که باید از مجاری درست و
قانونی موضوع تخلفات در جذب بورسیه بررسی شود.
همچنین در جلسه مشترک
محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس، حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان و
محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس با فرجی دانا، وزیر علوم نظر مجلس
در خصوص اقدام رسانهای وزارت علوم در خصوص دانشجویان بورسیه مطرح شد.
جعفری در این زمینه گفت: مجلس معتقد است وزارت علوم جو رسانهای را در این
خصوص درست کرده که گویا همه این 3 هزار نفر برخلاف قانون جذب شدهاند.
در
جلسه مشترک مجلس با وزیر علوم در خصوص روند انتخاب روسای دانشگاهها هم به
فرجی دانا تذکر داده شد. نماینده مردم بجنورد در این خصوص گفت: وزیر علوم
افرادی را برای انتخاب رئیس دانشگاهها برگزیده و به نوعی شورای حکمیت برای
انتخاب روسای دانشگاهها تشکیل داده است در حالی که در قانون چنین ساز و
کاری برای انتخاب روسای دانشگاهها پیشبینی نشده است.
وی اضافه کرد:
رئیسجمهور نیز در خصوص این سازوکار انتخاب روسای دانشگاهها به وزیر علوم
تذکر داده و تاکید کرده این روند را ادامه ندهد اما متاسفانه انتخاب روسای
دانشگاهها با این سازوکار همچنان ادامه دارد.
برخی اقدامات
شائبهبرانگیز دیگر وزارت علوم نیز در این جلسه مطرح شد، اما مسئله اصلی
طرح شده همان بورسیه دانشجویان بود، گفته میشود صدیقی، رئیس سازمان امور
دانشجویان وزارت علوم وعده داده است که پرونده 200 تا 300 تخلف بورسیهای
را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه دهد.
مجتبی صدیقی پیشتر مدعی شده بود
پرونده تخلف دانشجویان بورسیه به نهادهای نظارتی داده شده و منتظر
اعلامنظر آن ها هستیم. پس از مصاحبه صدیقی نشریات زنجیرهای اصلاحطلب به
تخریب عملکرد وزارت علوم دولت قبل و توهین به دانشجویان و اعضای هیئت علمی
دانشگاهها پرداختند. با ورود مجلس و نهادهای نظارتی به قضیه، وزارت علوم
با صدور اطلاعیهای از مواضع قبلی خود عقبنشینی کرد و ضمن عذرخواهی بابت
توهینهای دامنهدار نشریات اصلاحطلب به قشر فرهیخته دانشگاهی، خود را
متعهد به صدور و تمدید احکام بورسیه دانشجویان پذیرفته شده و نیز تلاش برای
جایابی افرادی که جایابی نشدهاند دانست.