کد خبر: ۲۲۷۴۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
کمک‌داور بين‌المللي فوتبال کشورمان گفت: خيلي اميدوار هستم و من احساس مي‌کنم که در برزيل قضاوت خواهم کرد و هيچ موقع هم حس من اشتباه نمي‌کند.

 

حسن کامراني‌فر در خصوص آخرين وضعيت روحي رواني‌اش براي حضور در جام جهاني 2014 برزيل گفت: خوشبختانه شرايطم خيلي خوب است و در اين دو سالي که براي اين بازي‌ها آماده شده‌ايم مرتب زيرنظر فيفا تمرين کرديم و به لحاظ روحي و جسماني آماده حضور در جام جهاني هستيم تا براي قضاوت ما بازي بدهند و اميدوارم شرايطي پيش بيايد که قضاوت کنيم اما به دنبال مصدوميت هيچ داوري نيستيم.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: من در دوره قبل هم در جام جهاني حاضر بودم و يکي از کمک‌داوران در آستانه جام جهاني مشکلي برايش به وجود آمد که مي‌خواست از آفريقاي جنوبي برگردد. در جام جهاني هر اتفاقي امکان افتادنش است، فقط اميدوارم که فقط به ما بازي رسيد بتوانيم عملکرد خوبي داشته باشيم.

کمک‌داور بين‌المللي فوتبال کشورمان در مورد اينکه چرا اين شانس را قائل هستيد که بتوانيد در برزيل قضاوت کنيد، افزود: خيلي اميدوار هستم و من احساس مي‌کنم که در برزيل قضاوت خواهم کرد و هيچ موقع هم حس من اشتباه نمي‌کند.

کامراني‌فر در خصوص انتقاد کفاشيان که گفته بود فوتبال ما در آسيا درجه اول است اما داوري ما اينگونه نيست اظهار داشت: به هر حال در اين چند سال اخير، داوران ما در اليت آسيا کم شدند. حالا شايد بتوان اينگونه گفت که در جام جهاني 2010 افريقاي جنوبي فوتبال ما حاضر نبود اما جامعه ما داوري داشت. اعتقاد خود من اين است که اکثر تورنمنت‌هاي آسيايي در مراحل حساس از داوران ايراني سود مي‌برند. داوري ما خوب است اگر اين مدت هم افتي کرده به دليل بحث روحي ـ رواني است که در داخل کشور براي داوران به وجود آمده است. خيلي از کشورها براي داورانشان برنامه‌ريزي دارند، البته در جلسه‌اي که با کفاشيان داشتيم او قول داد که براي داوران برنامه‌ريزي مدوني داشته باشد. البته قول داد که از مشاوران خوبي هم براي داوري استفاده کند.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا از مراسمي که براي داوران ايراني حاضر در جام جهاني در فدراسيون فوتبال برگزار شد رضايت داريد يا نه افزود: حداقل مي‌توانم بگويم حرکت خوبي انجام شد، اما اينکه در شأن داوران باشد بايد بگويم که به گفته خود کفاشيان شايد از او نخواسته بودند که مراسمي براي داوران برگزار شود، ضمن اينکه اين جلسه خيلي سريع برگزار شد و شايد دليل اين سريع بودن اين باشد که قرار بود آنها از من و فغاني در مراسم بدرقه تيم ملي تجليل کنند که به خاطر پرواز جلوتر ما از تيم ملي، ما به آن مراسم نرسيديم و اين جلسه برگزار شد. البته بايد بگويم که در دوره قبل که من به جام جهاني رفتم، نه در رفت و نه در برگشت هيچ مراسمي از طرف فدراسيون فوتبال براي من برگزار نشد، اما اين دوره، حداقل اين بار برگزار شد و اين براي من جاي اميدواري است.

کامراني‌فر در پايان گفت: مراسم خيلي خوبي در مشهد برايم برگزار شد و مراسم بدرقه مرا برگزار کردند که از نظر روحي رواني خيلي به من کمک کرد و اين مراسم شرايط روحي رواني مرا عوض کرد. در اين مدت هم پيشکسوت داوري و داوران کمک زيادي به من کمک کردند و من هم نماينده داوران در جام جهاني هستم. اميدوارم شرايطي پيش بيايد که در جام جهاني آينده يک تيم داوري از ايران در مسابقات حاضر باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها