کد خبر: ۲۲۷۲۳۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

سایت «The national» در گزارشی به بررسی تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت و نوشت: تیم‌های آسیایی در تاریخ جام‌جهانی تقلا کرده‌اند تا به جز کره‌جنوبی که در جام جهانی 2002 به نیمه‌نهایی رسید، در این مسابقات تأثیرگذار باشند.

به نظر می‌رسد برزیل 2014 سه تیم از چهار تیم آسیایی را در پایین‌تر از سطح خودشان ببیند‌؛ در حالی که ژاپن در بهترین شرایط از مرحله گروهی صعود می‌کند و شاید بتواند به جمع هشت تیم‌ برتر نیز راه یابد. ایران طبق معمول با موضوعاتی خارج از زمین مسابقه که بر فرصت موفقیت این تیم سایه افکنده، راهی جام‌جهانی شد.

بهترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفا با رنکینگ 37 یکی از تیم‌هایی است که تدارکاتش برای رقابت‌های جام‌جهانی بسیار ضعیف بوده است زیرا سیاست و کمبود بودجه، مسابقات تدارکاتی این تیم را به حداقل رساند. آنها معمولاً مشکل گلزنی دارند‌؛ هرچند راه حل این مسئله در وجود رضا قوچان‌نژاد، مهاجم بزرگ شده در هلند این تیم پیدا شد. این تمام مشکلات تیمی که پس از هشت سال راهی جام‌جهانی شده، نیست‌؛ هرچند آنها کارلوس کروش بسیار باتجربه را روی نیمکت تیم‌شان دارند.

بازیکن کلیدی: رضا قوچان‌نژاد. به عنوان پاسخ معمای طولانی‌مدت گلزنی ایران به او نگاه می‌شود. او در مشهد متولد شد اما در هلند بزرگ شد. قوچان‌نژاد در 11 بازی 9 گل به‌ثمر رساند.
پیش‌بینی: ایران دوم شدن در گروه F را قابل دسترس می‌بیند اما مقابل نیجریه که کلید فرصت ایران برای راهیابی به دور دوم است، تقلا خواهد کرد. یک خروج زودهنگام دیگر را برای ایران پیش‌بینی می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها