کد خبر: ۲۲۷۱۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

رییس فدراسیون تیروکمان می‌گوید نتوانستیم ادله‌ای برای استفاده از مواد غذایی سنتی نکویی به فدراسیون جهانی ارائه دهیم و به همین دلیل او محروم شد هر چند ما به این تصمیم اعتراض ‌کرده‌ایم.

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دوپینگ حمزه نکویی در نامه‌ای به فدراسیون اعلام شده است، اما در آزمایش او استفاده از مواد نیروزا نشان داده نشده و عنوان شده دکه ماده مورد نظر " گلیسرول " بوده که ماده نیروزا نیست، بلکه یک ماده پوشاننده است.

وی با بیان این که این مواد پوشاننده در مواد غذایی هم وجود دارد، افزود: اگر " گلیسرول " در یک ماده غذایی بیشتر باشد. در آزمایش دوزش بیشتر خواهد بود و این اتفاق برای حمزه نکویی افتاده که این موضوعات در گزارش وادا هم آمده است.

وی گفت: ما پاسخ مورد نظر خود را به فدراسیون جهانی دادیم و از نکویی دفاع ‌کرده‌ایم و گفته‌ایم که گلیسرول تک دانه‌های روغنی است که در غذاهای سنتی ایران وجود دارد. آن هم حرف ما را پذیرفتند و از ما ادله می‌خواستند آنها فکر می‌کردند که مواد غذایی سنتی ما در یک شرکت خاصی تولید می‌شوند و از ما نام شرکت و ... را می‌خواستند ما هم ادله‌ای نداشتیم که بگوییم جزئیات این غذای سنتی چیست به همین دلیل دوپینگ حمزه نکویی مثبت اعلام شده و ما هم نسبت به این موضوع اعتراض ‌کرده‌ایم.

شجاعی در ادامه درباره تغییر تابعیت رضا زمانی نژاد ، ملی‌پوش سابق ایران هم اظهار کرد: بحث تغییر تابعیت زمانی نژاد ربطی به فدراسیون تیروکمان ندارد . او فرد آزادی است که چند سالی است ساکن آمریکا است و حالا چنین تصمیمی گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون پس از رفتن او به آمریکا حمایتی از او به عنوان یک ملی‌پوش دانسته است؟ گفت: معنی نمی‌دهد که فدراسیون بخواهد از فردی که در آمریکا ساکن است حمایت کند و من نمی‌توانم کسی را که در ایران زحمت می کشد را محروم کنم و بخواهم از تیراندازی که خارج از کشور است استفاده کنم.

شجاعی گفت: او به خواست خودش در چند مسابقه ایران حضور داشت، اما روند من این نبوده است که از کمانداری که در کشور دیگری است در تیم ملی استفاده کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها