کد خبر: ۲۲۷۰۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
در فاصله کمتر از ۴ ماه تا بازی‌های آسیایی اینچئون رقابت برای خط نخوردن از اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران به اوج خود رسیده است.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان تمرینات خود را در چابکسر دنبال می‌کنند از هم اکنون بحث خط خوردن 2 ملی‌پوش از جمع 10 وزنه‌بردار حاضر در اردو داغ‌ترین بحث درون اردویی به حساب می‌آید.

این در حالی است که فدراسیون وزنه‌برداری جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 باید اسامی 8 وزنه‌بردار را به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کند تا مقدمات اعزام این نفرات فراهم شود اما در شرایط کنونی مشخص نیست که کدام یک از وزنه‌بردران از جمع نفرات کنار خواهند رفت.

رشید شریفی گزینه اول

پولادمردان کشورمان این روزها سرسختانه خود را جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون آماده می‌کنند. هیچ کدام از این نفرات دوست ندارند در تیم اعزامی قرار نگیرند و تک تک وزنه‌برداران سعی خود را انجام می‌دهند تا نظر مساعد بهمن زارع را جلب کنند. با وجود این رشید شریفی گزینه حذف از تیم ملی به شمار می‌رود.

دلیل نخست برای خط خوردن رشید شریفی حضور 3 وزنه‌بردار در سنگین وزن است. بهمن زارع در این خصوص اعلام کرده که یکی از نفرات سنگین وزن در نهایت از جمع نفرات کنار خواهد رفت. با نگاهی به رکوردهای این روزهای وزنه‌بردران در اردوی چابکسر به خوبی می‌توان متوجه شد که رشید شریفی فاصله زیادی با بهادر مولایی و بهداد سلیمی دارد. البته شریفی می‌تواند در ماه‌های آینده آماده حضور در مسابقات شود اما گویا مصدومیت قبلی وی باعث شده کمی از رقبا عقب باشد.

گزینه دوم چه کسی است؟

جدا از سنگین وزن، بهمن زارع باید روی نام یکی دیگر از وزنه‌برداران قلم قرمز بکشد. در شرایط کنونی مجید عسکری در 62 کیلوگرم، مرتضی رضاییان و جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، رسول تقیان و کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم، نواب نصیرشلال و محمدرضا براری در 105 کیلو و بهداد سلیمی، بهادر مولایی و رشید شریفی در سنگین وزن در اردوی چابکسر حضور دارند.

پیش از این نیز حامد مجیدی، سجاد انوشیروانی، سعید محمدپور و کیا قدمی به عنوان شاخص‌ترین نفرات به دلایل مختلف از جمع اردونشینان جدا شدند. اکنون به نظر می‌رسد در صورت حفظ سلامت کامل وزنه‌برداران تا آستانه بازی‌های آسیایی گزینه بهمن زارع برای خط خوردن از جمع نفرات یکی از پولادمردان سبک وزن باشد.

دلیل اصلی چنین موضوعی حضور وزنه‌برداران چینی و البته کره‌ای در سبک وزن است که همین دلیل باعث می‌شود مدال گرفتن برای وزنه‌برداران اوزان نخست کمی سخت شود. مجید عسکری در وزن 62 کیلوگرم پس از سال‌ها حضور در تیم ملی تاکنون موفقیت آنچنانی بدست نیاورده و اگر قرار به حضور در همین وزن باشد  وی می‌تواند جدی‌ترین کاندیدای خط خوردن به عنوان نفر دوم از تیم وزنه‌برداری باشد.

مرتضی رضاییان نیز یکی از رقبای جدی عسکری برای خط خوردن به حساب می‌آید. رضاییان تاکنون نتوانسته رقابت خوبی با جابر بهروزی داشته باشد و با توجه به حضور وزنه‌برداران کره‌جنوبی، کره شمالی، چین و البته ازبکستان در این وزن و حضور جابر بهروزی، رضاییان را می‌توان گزینه نخست کادرفنی برای خط زدن دانست.

رسول تقیان هرچند تازه به وزن جدید آمده اما شرایط بهتری نسبت به رضاییان در وزن 85 کیلو دارد. رقبای این دسته نیز به سختی مدعیان دسته 69 کیلو نیستند. نواب نصیرشلال هم این روزها سخت در تلاش است تا آماده حضور در مسابقات شود اما در صورتی که نتواند حد نصاب‌های موجود را بزند شاید گزینه دیگری برای خط خوردن باشد.

به هر شکل باید منتظر ماند و دید که در نهایت تکلیف نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی به رکوردگیری خواهد کشید یا پیش از آن چند وزنه‌بردار باز هم اردو را ترک می‌کنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها