کد خبر: ۲۲۵۴۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید ایران می‌تواند پایتخت برگزاری رقابت‌های شنا برای بانوان کشورهای اسلامی باشد.

محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های توسعه یافتگی علوم ورزشی جذب توریست در این عرصه است و در این میان گرفتن میزبانی رقابت‌های مختلف از جمله گام‌های مهم در این راستا است.

او با بیان اینکه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تعامل با کشورهای دیگر بخصوص همسایگان را در اولویت‌ خود قرار داده است، افزود: سال گذشته و امسال آمادگی خود را برای میزبانی قهرمانی باشگاه‌های آسیا در رشته واترپلو اعلام کرده بودیم که کنفدراسیون آسیا نیز این میزبانی را منوط به حضور حداقل 5 کشور کرده است.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولینی که در راس ورزش ایران هستند با اهمیت میزبانی در رشته‌های مختلف ورزشی آشنا هستند. ما تلاش می‌کنیم تا فقط مدیریت هزینه نداشته باشیم و به سمت درآمدزایی برویم که خوشبختانه این اتفاق نیز در فدراسیون رخ داده است.

سمیع‌زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در جهان اسلام برگزاری رقابت‌های شنا در بخش بانوان است، خاطرنشان کرد: چند جلسه در این باره برگزار کردیم و قرار شد هر 2 سال یک بار رقابت‌های شنا در بخش بانوان جهان اسلام را در شهر تبریز برگزار کنیم. می‌خواهیم در این بخش به نوعی پایتخت ورزش شنا و برای بانوان کشورهای اسلامی باشیم.

دبیر فدراسیون شنا افزود: خوشبختانه کشور ایران ویژگی‌های منحصر به فردی به لحاظ اقلیمی دارد و می‌توانیم میزبانی رقابت‌های آزاد شنا (open water) را داشته باشیم.

او در پایان گفت: شنا، شیرجه و واترپلو پتانسیل بالایی در ایران دارند و امیدوارم با حمایت‌های بیشتر و تامین وسایل و سخت‌افزارهای لازم بتوانیم درآمد خوبی را در بخش توریست ورزشی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها