کد خبر: ۲۲۴۷۲۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه علیه دو وزارتخانه متخلف در زمینه فیلترینگ واتس‌آپ اعلام جرم کرد.
به گزارش پایگاه 598، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو» گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه علیه دو وزارتخانه متخلف در بحث عدم تمکین در اجرای فیلترینگ واتس‌آپ اعلام جرم کرده است.
 
چندی پیش دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد فیلترینگ نرم‌افزار واتس آپ در آخرین جلسه کمیته تصویب شده است.
 
پس از این خبر همه منتظر اجرایی شدن این مصوبه بودند که محمود واعظی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که به دلیل عدم شفافیت در برگزاری رای گیری فیلترینگ واتس‌آپ، اجرای این مصوبه انجام نمی‌شود. وی دلیل خود برای این ابهام را مشکلی در رای یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه  اعلام کرد.
 
وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده در نهایت رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا و پس از یک ساعت بحث مقرر کرد که تصمیم کمیته تعیین مصادیق اجرایی نشود تا این مساله در کمیسیون‌های مختلف شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد.
 
به گفته وزیر ارتباطات براساس نظر رئیس جمهور قرار بر این بوده که برای سیاستگذاری در مورد سایر شبکه‌ها هم در کمیسیون‌های مختلف شورای عالی فضای مجازی بررسی‌های لازم صورت گیرد و سیاستگذاری‌های مناسب در این زمینه انجام شود.
 
محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در نشست خبری دیروز در مورد اینکه آیا رئیس جمهور می‌تواند مصوبات کمیته فیلترینگ و تعیین مصادیق مجرمانه را ابطال کند یا خیر، گفت: آن جلسه‌ای که در موردش حرف و حدیث‌هایی وجود دارد برخلاف ادعای افراد رسمیت داشته و مصوباتش لازم الاجراست.
 
وی افزود: رئیس جمهور نمی‌تواند مصوبات این کمیته را ابطال کند، البته در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات و عدم اجرای مصوبه کمیته از سوی وزارت ارتباطات نیز باید بگویم که شخص وزیر خلاف قانون کرده و وزیر باید در این خصوص پاسخگو باشد که چرا به مصوبات عمل نکرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها