کد خبر: ۲۲۱۵۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
همزمان با بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از یک معدن اورانیوم در یزد؛
در آستانه ی دیدار هسته ای ایران و گروه 5+1، دیروز هیئتی از بازرسان سازمان ملل متحد برای بازدید از یک معدن اورانیوم در یزد و یک کارخانه تولید کیک زرد در اردکان راهی ایران شدند. این بازدید یکی از هفت موردی است که ایران سه ماه پیش و در تدوین یک برنامه ی گام به گام اعتمادساز متعهد گردیده بود.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، هفته ی گذشته دیپلمات های غربی در وین این تردید را مطرح کردند که: "ما مطمئن نیستیم ایران تمامی اطلاعات مورد نیاز ما را در خصوص نسل جدید چاشنی های ایمن در اختیارمان قرار دهد. زیرا این چاشنی ها در ساخت بمب اتم نیز کاربرد دارند.”



طبق گزارشی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2011 منتشر ساخت ایران اعلام کرده بود که استفاده از این چاشنی ها در راستای کاربردهای غیرنظامی و کاربردهای نظامی متعارف است. اما آژانس با رد این موضوع مدعی است ایران باید دقیقا توضیح دهد که چه نیازی به موارد مذکور دارد.

اما دیدار ایران و گروه شش تایی، این هفته در نیویورک و با تمرکز بر موضوع محدود کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای انجام خواهد گرفت.

ای بی سی نیوز امروز در مطلبی اقرار کرد علاوه بر روسیه، حتی آژانس بین المللی انرژی هسته ای و کارشناسان خارج از دایره ی مذاکره کنندگان معترف اند که ایران در حال همکاری کامل بوده و به تمامی سوالات طرف مقابل پاسخ داده است.

در عین حال، کارشناسان آمریکایی و مقامات این کشور و همچنین رژیم صهیونیستی و متحدین آنها کماکان از نگرانی هایی دم می زنند که تا کنون دلیل مستندی برایشان ارائه نشده است.

در همین زمان، برخی رسانه های آمریکایی نظیر فاکس نیوز با پوشش ناقص تجمع اعتراض آمیز مخالفین توافق نامه ژنو در لانه جاسوسی و بدون بیان استدلال ها و علت گلایه های معترضین، از بیشتر شدن فشارها بر دولت نوشته و مدعی شدند تندروها در ایران در کار دولت اعتدالی اخلال ایجاد می کنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها