کد خبر: ۲۲۱۴۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
پس از کسب ميزباني جام جهاني 2022 توسط قطر پسر يکي از از مقامات ارشد فيفا در بيمارستاني در اين کشور پست گرفت.

 

پس از اينکه قطر موفق شد امتياز ميزباني جام جهاني 2022 را به دست بياورد انتقاداتي در خصوص اين موضوع مطرح شد. روزنامه انگليسي «تلگراف» با انتشار گزارشي مدعي شد پسر يکي از مقامات ارشد فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) پس از اينکه پدرش به ميزباني قطر رأي داده پستي را در يکي از بيمارستان‌هاي خصوصي قطر گرفته است.

به نقل از تسنيم، دکتر پيتر دوگ که پسر مايکل دوگ، عضو بلژيکي کميته اجرايي فيفا و کميته پزشکي فيفا است قرار بود در ماه فوريه 2011 به عنوان جراح پاره‌وقت در بيمارستان «آسپتار» قطر مشغول فعاليت شود. او در سال 2012 همکاري خود را به صورت پزشک دائم با اين بيمارستان که يک مرکز تخصصي ارتوپدي و پزشکي ورزشي است، آغاز کرد و حتي خانواده‌اش را هم با خود به قطر برد.

مايکل دوگ يکي از 22 اعضاي فيفا بود که به ميزباني روسيه و قطر در جام‌ جهاني 2018 و 2022 رأي داد اگر چه مشخص نيست چه کسي به کدام کشور خواهان ميزباني رأي داده چون آرا کاملاً محرمانه بوده است.

سوالي که اينجا مطرح مي‌شود اين است که چرا پسر مايکل دوگ درست سه ماه پس از اينکه قطر ميزباني جام جهاني 2022 را به دست آورد به عنوان پزشک جراح در بيمارستان «آسپتار» مشغول فعاليت شد؟

با اين حال پيتر دوگ اين فرضيه‌ها را تکذيب و عنوان کرد که پزشکي شناخته شده است و انتصابش در اين پست اصلاً ربطي به رأي پدرش در انتخاب ميزان جام جهاني 2022 نداشته است.

مايکل دوگ هم در اين رابطه اظهار داشت: من پسرم را با رأي قطر معاوضه نکردم. در حقيقت خانواده‌ام از اينکه پسرمان شغل خوب و موفق خود در بلژيک را رها کرد و به قطر رفت، ناراحت هستند.

اين تنها مورد مشکوک در کسب ميزباني جام جهاني توسط قطر نبوده است. پيش از اين لوران، پسر ميشل پلاتيني، رئيس اتحاديه فوتبال اروپا و عضو کميته اجرايي اتحاديه فوتبال فرانسه هم به عنوان مدير اجرايي کمپاني ورزشي «بوردا» که مالکان آن قطري‌ هستند، منصوب شده بود.

ميشل پلاتيني همواره گفته که فعاليت پسرش در اين کمپاني ورزشي به رأي دادن وي به قطر براي ميزاني جام جهاني 2202 ربطي نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها