کد خبر: ۲۲۰۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
اظهارات محسنی اژه‌ای در گفت‌وگوی خبری شبکه ۲ سیما/
دادستان کل کشور گفت : وجهی ندارد که مدیرعامل بانک ملی به کشور برنگردد و اگر برگردد به نفع خودش است حتی اگر در مظان اتهام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: اگر مدیرعامل بانک ملی نیاید بسیاری از مسائل به پای او نوشته می شود.

وی اضافه کرد : هر جا که با عدل و انصاف و رعایت مقررات و قانون جلو رفته ایم جواب مثبت گرفته ایم و هر جا مقررات زیر پا گذاشته شد و ملتزم به قانون نبودیم و بر اثر التهابات افراط و تفریط کردیم فرجام کار خوب نبوده و ممکن است در یک مقطع به ظاهر کارمان پیش رفته باشد اما نهایت کار خوب نبوده است.

دادستان کل کشور گفت : نمی توانیم همه کسانی که به نحوی در شبکه بانکی ممکن است به ظن و گمانی مرتبط باشند دستگیر کنیم و همه را ممنوع الخروج کنیم ما کسانی را ممنوع الخروج می کنیم که برای انها قرار صادر شود و اسناد و مدارک اتهام آنها معقول و منطقی باشد.

وی افزود : اگر به صرف ظن و حدس نسبت به کسی در بانک صادرات یا ملی وی را ممنوع الخروج و بازداشت کنیم این را خیلی صحیح نمی دانیم و خلاف مقررات می دانیم.

اقای اژه ای درباره مدیرعامل بانک ملی که به خارج رفته است گفت : در جلسه ای در اهواز از وی تحقیق شد و وی ممنوع الخروج نبوده و ان زمان که به اهواز رفته بود اتهاماتی مطرح نبود البته ممکن است اکنون چیزی روشن شده باشد و فردا چیز دیگری نیز روشن شود اما ان زمان مطلبی نبود که مدیرعامل بانک ملی را ممنوع الخروج کنیم.

وی اضافه کرد : دستگاه قضایی او را ممنوع الخروج نکرده بود و قرار بازداشت موقت هم صادر نشده بود.

دادستان کل کشور گفت : وی فردای ان روز که از اهواز امد عازم لندن شد و به عنوان اینکه می خواهد در اجلاسی شرکت کند، رفت، اینکه به قصد رفتن و برنگشتن بوده است من نمی دانم.

آقای اژه ای افزود: وی استعفا داده است و بخشی از مسائل را گفته که بانک صادرات مقصر است و بخشی مربوط به امور بانک ملی و شعبه کیش است البته بانک ملی ، صادرات را و صادرات بانک ملی را مقصر می داند اما اجماع آنها این است که خلافی رخ داده است.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه مصمم است این پرونده را با سرعت که منافاتی با دقت نداشته باشد و با قاطعیت رسیدگی کند.

آقای اژه ای درباره اینکه چرا وی را به عنوان مسئول این پرونده انتخاب کرده اند گفت: علت این است که تجربه خود را در اختیار قاضی و بازپرس قرار دهم و اگر ببینم در جایی دستگاهی کوتاهی می کند از انها از موضع دادستان بخواهم پاسخگو باشد یا در پاسخ دادن تعلل نکند.

ناظر عالی رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی افزود: این پرونده با توجه به حجم و ابعادی که دارد و تاکنون برای 22 نفر قرار صادر شده و 15 نفر نیز برای تحقیق احضار شده اند چیزی نیست که در مدت بسیار کوتاه انجام شود زیراباید ضوابط آیین دادرسی رعایت شود.

آقای اژه ای اضافه کرد : این اطمینان را می دهم که همه تلاش خود را می کنم که از حق مردم نگذرم و تبعیضی دراین پرونده رخ ندهد.

دادستان کل کشور گفت : تلاش می کنم همه ابعاد این پرونده روشن شود و ضعیف کشی نشود و وجوه بانک ها و بین المال حتما بازگردد و اموالی از انها ازبین نرود و قاطعانه مجازاتی که دادگاه به ان رسید در زمان قانونی خود اجرا کنیم.

آقای اژه ای افزود : خیلی افراد وقتی می بینند پرونده ای دست من است اصلا نمی ایند که توصیه ای کنند چون بهشان اجازه ورود نمی دهم و با این اعتمادی که مردم به من دارند نمی گذارم مرا تحت تاثیر و فشار قرار دهند.

وی درباره دسته بندی رسانه ها درباره این پرونده گفت: تعدادی از رسانه های کشور دلسوز هستند و دنبال این هستند که ببینند واقعیت قضیه چه بوده است که ما حساب آنها را جدا می کنیم که اگر حرف کم و زیادی می زنند دلسوزانه و خیرخواهانه است.

ناظر عالی رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی افزود : افرادی هستند که یقینا معاند یا دشمن هستند یا در زمین دشمن بازی می کنند که تکلیف انها روشن است.

آقای اژه ای گفت : هم رسانه ها باید مراقب این افراد باشند که در دام انها قرار نگیرند و هم گروه های امنیتی ، نظارتی و قضایی با این رسانه ها و تریبون ها برخورد مناسبی باید بکنند.

وی افزود: انها تصورشان این است که سوژه خوبی پیدا کرده اند و می خواهند از این سوژه اهداف و اغراض سیاسی خود را دنبال کنند که من به انها می گویم کور خوانده اند که فکر می کنند می توانند ازاین نمد کلاهی برای خود بسازند.

آقای اژه ای گفت: کاملا مراقب هستیم و اطلاعات هم مراقب است که کسانی می خواهند بیایند شلوغ کنند و اوضاع را بهم بریزند تا دست ما به انها به ویژه پشت پرده ها نرسد.

دادستان کل کشور افزود : انها می خواهند مسائل را قاطی و همزمان چند موضوع را در جامعه مطرح کنند که مسئولان و مردم نتوانند تشخیص دهند چه شد و حق و باطل را مخلوط کنیم.

آقای اژه ای گفت : انها بدانند که ما مراقب شان هستیم و اگر کار انها به اخلال کشیده شد جلوی انها را می گیریم.

وی اضافه کرد: عده ای دیگر می خواهند ازاین قضیه بر ضد نظام و مسولان استفاده کنند که مردم این را متوجه می شوند و مهم این است که ما مصر و مجد هستیم که با این تخلف با جدیت برخورد کنیم و کوتاه هم نیاییم و مردم نیز همین را می خواهند.

ناظر عالی رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی گفت: به مقام معظم رهبری قول می دهیم نه فقط این موضوع فساد و بلکه هر مسئله دیگری باشد با ان برخورد می کنیم.

آقای اژه ای افزود: کسانی احیانا می خواهند خط غلط بدهند و جریان را به انحراف بکشانند هم ما و هم مردم را دچار اشتباه کنند گاهی مسائلی را برای انحراف پرونده یا تحریک ما مطرح می کنند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: به انها که دلسوز هستند چه مسئولان اجرایی و چه دیگر مسئولان می گویم اکنون پرونده در مسیر قضائی قرار گرفته است و اجازه دهند دستگاه قضایی در فضای سالم و غیر ملتهب کار خود را به قوت انجام دهد.

آقای اژه ای گفت: هر کس هنر و قصد خیری دارد بیاید دستگاه قضایی را کمک کند و البته این روزها اطلاعات بسیار خوبی به ما می دهند.

ناظر عالی رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی افزود : مردم و مسئولان و دستگاهها اگر می خواهند کمک کنند این موضوع غوغا ندارد و توپ را به زمین هم انداختن کاری را به پیش نمی برد بلکه باید دستگاه قضایی را در اصلاح ساختار و رفع ضعف نظام بانکی کمک کنند.

اقای اژه ای افزود: اگر کسانی بخواهند مغرضانه و از روی غفلت کارهایی کنند و ادرس غلط بدهند تا از برخی متهمان صرف نظر شود یا تحت فشار قرار دهند که بترسیم یا بخواهند تطمیع کنند ما نه گول می خوریم نه تحت فشار قرار می گیریم و نه تطمیع می شویم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها