کد خبر: ۲۲۰۱۸
زمان انتشار: ۰۸:۱۸     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
لئون پانتا، وزیر دفاع ایالات متحده آمریكا، روز یكشنبه گفت كه اسرائیل به طور روزافزونی در خاورمیانه منزوی می‌شود و از رهبران این  رژیم خواست تا گفت و گو با طرف های فلسطینی‌ را آغاز كنند.

  به گزارش 598 به نقل از مشرق، شبكه خبری الجزیره، وزیر دفاع آمریكا گفت وی مطمئن است كه اسرائیل برتری نظامی خود را در منطقه حفظ می كند «اما پرسش این است كه آیا  حفظ برتری نظامی كافی است زمانی كه این كشور خود را بیش از پیش از نظر دیپلماتیك منزوی می كند.» 

وزیر دفاع آمریكا در عین حال به رهبران اسرائیل توصیه كرد كه در پی ترمیم روابط خود با مصر و تركیه برآیند. 

وزیر دفاع آمریكا كه در آستانه سفر به سرزمینهای اشغالی با خبرنگاران سخن می‌گفت، در مورد امنیت اسرائیل نیز گفت: «امنیت واقعی علاوه بر تلاش‌های مجدانه جهت استحكام قدرت نظامی، از طریق تلاش‌های جدی دیپلماتیك حاصل می‌شود.»

پانتا در این هفته پیش از شركت در اجلاس وزرای دفاع كشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیك شمالی، ناتو، با رهبران اسرائیل و تشكیلات خودگردان فلسطین  دیدار و گفتگو خواهد كرد. 

وزیر دفاع آمریكا روز یكشنبه گفت كه در این دیدارها از طرفین خواهد خواست به میز مذاكره بازگردند. لئون پانتا پس از تلاویو و كرانه باختری، به مصر سفر خواهد كرد.

دولت اسرائیل درخواست‌های مطرح شده از سوی «كوارتت»، كمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه را برای از سرگیری گفت‌و‌گوهای صلح پذیرفته است ولی كادر رهبری فلسطینی پنجشنبه دوباره دو شرط برای اجابت این درخواست‌ها عنوان كرد: لزوم قطع كامل ساخت و ساز اسرائیلی در قدس شرقی  و كرانه باختری و لزوم اشاره صریح به مرزهای سال ۱۹۶۷ به عنوان اساس مذاكرات.

محمود عباس اخیرا پس از دیدارش با دبیركل سازمان ملل متحد طی سخنانی در مجمع عمومی این سازمان، خواستار تشكیل كشور مستقل فلسطینی در مرزهای پیش از جنگ ۱۹۶۷ شد.   دولت اسرائیل در واكنش به سخنان محمود عباس، درخواست وی مبنی بر عضویت كامل فلسطین در سازمان ملل متحد را برای صلح خاورمیانه «زیان‌بخش» خواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها