کد خبر: ۲۱۹۹۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینکه 4 قرارداد را توی سر فوتبال بکوبید نمی‌ شود. مثلا من خواندم پرسپولیس برای خلعتبری 8 میلیارد هزینه کرده، اگر به فرض این عدد صحیح باشد این را هم در نظر داشته باشید که مثلا عباس زاده با 60 میلیون تومان به پرسپولیس آمده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از آی اسپورت، مهرداد میناوند ملی پوش سابق فوتبال ایران در گفت وگو با آی‌اسپورت‌ به دفاع از جامعه فوتبال می‌ پردازد. جامعه ای که به اعتقاد او زیر فشارهای بی سرانجام مالی قرار گرفته اند.

 

میناوند حرف هایش را از اینجا شروع می‌ کند: «بحث دریافت های میلیاردی فوتبالیست ها که چندی است حرف اول جامعه است یک بحث مغرضانه است. البته که اشکالاتی در پرداخت های فوتبال وجود دارد اما اینطور هم نیست که همه فوتبالیست ها پول میلیاردی بگیرند. در طول یک فصل مگر چند فوتبالیست قرارداد میلیاردی بستند و سوال اصلی من این است که از این جمع چندتایشان به پولشان رسیده اند. این حرف ها در شرایطی که مردم در مضیقه مالی هستند تنها باعث اعتماد مردم به فوتبال می‌ شود و فوتبال را از چشم آنها می‌ اندازد.»


میناوند در ادامه می‌ گوید: بخشی از مسئولیت این ماجرا متوجه آقای خادم است که خودش یک ورزشکار ممتاز و دوست داشتنی بوده و من تعجب می‌ کنم که چرا ایشان شرایط کلی را درک نکردند. اینکه 4 قرارداد را توی سر فوتبال بکوبید  نمی‌ شود. مثلا من خواندم پرسپولیس برای خلعتبری 8 میلیارد هزینه کرده، اگر به فرض این عدد صحیح باشد این را هم در نظر داشته باشید که مثلا عباس زاده با 60 میلیون تومان به پرسپولیس آمده است و حالا یک بازیکن چندصد میلیونی است یا مثلا مهرداد کفشگری یا خیلی از بازیکنان دیگر پرسپولیس. این یک مارکت است خرید خوب داریم، خرید بد هم داریم. هر سال در رئال و بارسلونا هم این اتفاقات می‌ افتد. مثلا مهدی پاشازاده 3 سال در لورکوزن حضور داشت و پول گرفت اما بیشترش را مصدوم بود. چه اتفاقی افتاد؟ از این چیزها در فوتبال پیش می‌ آید.»


میناوند با انتقاد از بعضی از پیشکسوتان ادامه می‌ دهد: «آقای مایلی کهن استاد ماست و ما همه به ایشان ارادات داریم ولی وقتی ایشان هیچ ترمزی برای انتقادهایش ندارد و هیچ حد و مرزی را درباره شاگردانش یا همکارانش قائل نیست نتیجه اش این می‌ شود که هر کسی به خودش اجازه می‌ دهد در مورد فوتبال حرف بزند و هجمه ای علیه فوتبال اتفاق بیافتد که کم سابقه بوده است. این در حالی است که فوتبال کارکردهای خودش را دارد مثلا صعود به جام‌جهانی ... من از آقای وزیر ورزش سوال می‌ کنیم این وزاتخانه با چه هزینه ای می‌ توانست استان خوزستان را یک هفته شاد کند، اصلا می‌ توانست؟ یا برگزاری یک جشن ملی در سراسر ایران چگونه امکان ندارد؟ به نظر من فقط فوتبال قدرت این کار را دارد. پس بیاییم این ورزش را بزرگ کنیم نه اینکه مدام توی سر فوتبال بزنیم و در نظر مردم حقیرش کنیم.»


از میناوند درباره انتخاب های جدید پرسپولیس می‌ پرسیم او می‌ گوید: «به نظرم آقای رحیمی در سپاهان موفق بوده و کارنامه قابل دفاعی دارد ضمن اینکه فوتبالیست هم بوده البته من تا زمانی که کار ایشان را در پرسپولیس  نبینم  نمی‌ توانم قضاوت کنم. باید ببینیم ایشان در تهران و باشگاه پرسپولیس چند مرد حلاج اند.»


از میناوند درباره علی دایی سوال می‌ کنیم که او حرف هایش را اینطور تمام می‌ کند:« به نظرم با علی دایی را نگه دارند و با توجه به هیات مدیره خوبی که دارند این اتفاق رخ خواهد داد. امیدوارم پرسپولیس سال خوبی در پیش رو داشته باشد»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها