کد خبر: ۲۱۹۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۱ مهر ۱۳۹۰

با بررسی های صورت گرفته توسط اعضای مجمع ،مشخص شده است که طرفداران جریان اصلاحات برای حضور در فضای انتخاباتی سال ۹۰ سعی دارند از دستور العمل های شورای راهبر دی سه نفره اصلاح طلیان استفاده کنند ، به همین دلیل اعضای با سابقه مجمع با در نظر گرفتن موارد فوق اقدام به سهم خواهی از شورای سه نفره کرده اند.

به گزارش عصر امروز ، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه در نظر دارد که به عنوان یکی از لیدرهای جریان اصلاحات در انتخابات آتی مجلس فعالیت کند؛در همین راستا اعضای این مجمع در قم در سلسله نشست های با فعالان اصلاح طلب راهکارهای خود را در مورد حضور جریان اصلاحات در انتخابات مجلس نهم به سیاسیون این جریان عرضه کرده اند.
 
با بررسی های صورت گرفته توسط اعضای مجمع با توجه به نتایج این سلسله نشست ها در قم مشخص شده است که طرفداران جریان اصلاحات برای حضور در فضای انتخاباتی سال ۹۰ سعی دارند از نقطه نظرات و دستور العمل های شورای راهبر دی سه نفره اصلاح طلیان استفاده کنند ، به همین دلیل اعضای با سابقه مجمع با در نظر گرفتن موارد فوق اقدام به مذاکره و سهم خواهی از شورای سه نفره کرده اند.
 
قرار است که مجمع محققین به نمایندگی از مرجع خود خوانده و طیف روحانیون اصلاح طلب در این شورا شرکت کند و به غیر از اعمال نظر برنامه های خود ،نقطه نظرات مراجع خود خوانده ای همچون صانعی ، بیات زنجانی را در این شورا مطرح کند.
 
به گزارش عصرامروز ، شورای راهبردی سه نفره اصلاح طلبان متشکل از محمد خاتمی ،موسوی خوئینی ها و موسوی بجنوردی می باشد و در نظر دارد با اتخاذ تاکتیک مختلف ضمن جلوگیری از پراکندگی بیشتر اصلاح طلبان و تضعیف پایگاه اجتماعی آنان عملا چهره های مد نظر خود را از گزند انتقادات رسانه ها و نیز حساسیت های مردمی دور نگه دارد.
 
این شورا که در راستای اهداف خود که همان بازگشت طیف اصلاح طلبان به بدنه ی حاکمیتی کشور است،تلاش می کند در یک حرکت چراغ خاموش برای حضور جریان مطبوع خود، درانتخابات آتی مجلس طرح ریزی های جدیدی را صورت بدهد.
 
گفتنی است موسوی خوئینی ها به نمایندگی از طیف تند روی اصلاح طلبان (بقایای فرقه ی سبز ) سید محمد خاتمی به نمایندگی از طیف معتدل جریان اصلاحات و احزاب مورد ائتلاف بنیاد باران و موسوی بجنوردی نیز به نمایندگی از یکی از اعضای مسئله دار بیت امام در این شورا حضور داشته و ماموریت ایجاد همگرایی بین طیف های مختلف اصلاحات را بر عهده دارد.
 
با تایید حضور نماینده مجمع محققین در این شورا ،اعضای آن به چهار نفر افزایش خواهد یافت و احتمالا ساختار و مدل سه ضلعی اصلاح طلبان برای جذب آرای تمام طیف های اصلاح طلب با تاکید بر نام شورای سه نفره، متزلزل خواهد شد.
 
براساس اخبار شنیده شده تاکنون هیچکدام از اعضای شورای راهبردی با ورود نماینده مجمع محققین موافقت نکرده اند و استدلال این افراد این می باشد که هر سه نفرعضو شورا از طیف روحانی هستند و در مواردی که احتیاج به مشورت با مراجع طرفدار اصلاحات برای جذب نیروهای به ظاهر مذهبی دنبال رو این جریان باشد، به راحتی هماهنگی های لازم را انجام می دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها