کد خبر: ۲۱۷۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
قرار است امروز (پنجشنبه) وزرای امور خارجه شرق و غرب نشست چهارجانبه‌ای را در ژنو به منظور فرو نشاندن بحران اوکراین داشته باشند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که سربازان روسیه در مرز با اوکراین مستقر شده‌اند دورنمای پیشرفت چشمگیری در این مذاکرات چهارجانبه دیده نمی‌شود.

در این میان آنچه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار است در جلسه پرسش و پاسخ سالانه خود با مردم روسیه که امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود، بگوید تاثیر زیادی بر رخدادهای شرق اوکراین خواهد داشت.

در مذاکرات امروز وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین و آمریکا به همراه کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا حضور پیدا می‌کنند تا به بحث درباره بحرانی که در اوکراین به وجود آمده، بپردازند.

آندری دشچیتسیا، وزیر امور خارجه دولت اوکراین هنگام ورود به شهر ژنو در روز چهارشنبه گفت که هنوز زمان به منظور مذاکراه برای رفع تنش‌ها با روسیه وجود دارد.

وی تاکید کرد: من عقیده دارم که هنوز فرصت وجود دارد که با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک وضعیت را آرام کنیم.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه آمریکایی اظهار داشت که رهبران روسیه باید بحران به وجود آمده در شرق اوکراین را برطرف کنند.

این مقام آمریکایی در جریان سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو گفت: آن‌ها باید از حمایت و کمک به این جدایی طلبان دست بردارند و سربازان خود را از مرزهای اوکراین عقب بکشانند.

با این وجود مقام‌های آمریکایی در واشنگتن گفتند: انتظار وقوع تحول در ژنو را ندارند. آن‌ها اضافه کردند که اگر پیشرفتی حاصل نشود منطقی است که تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود. این تحریم‌های اضافی ممکن است همین فردا توسط واشنگتن اعمال شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه تهدید کرد، در صورت افزایش حمایت روسیه از جدایی طلبان در شرق اوکراین انتظار تحریم‌های بیشتر علیه مسکو وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تصمیم‌های پوتین نه فقط برای اوکراین بد خواهد بود بلکه در بلند مدت نیز برای روسیه بد تمام خواهد شد.

در عین حال کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اسنادی را تحویل کشورهای عضو اتحادیه اروپا داد و به تشریح تاثیر بالقوه تحریم‌های مالی و تجاری سخت‌تر علیه روسیه بر اقتصاد آن‌ها پرداخت. این اسناد به بررسی تاثیرات بر چند حوزه شامل حوزه‌های انرژی، مالی و تجاری پرداخته‌اند.

در عین حال روز چهارشنبه جدایی طلبان شرق اوکراین پرچم روسیه را به روی خودروهای زرهی تصاحب شده از ارتش اوکراین طی روز چهارشنبه نصب کردند.

شش عدد از این خودروها وارد شهر اسلاویانیسک شدند. مشخص نیست که آیا شورشیان این خودروها را تصرف کردند یا برخی افراد فراری از ارتش اوکراین آن‌ها را تحویل داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها