کد خبر: ۲۱۶۵۷۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
رئیس‌جمهوری چین به نیروی هوایی این کشور تاکید کرد تا به یکپارچگی ظرفیت و توانایی دفاع هوایی و فضایی دست بزند؛ اقدامی که رسانه‌های خبری امروز (سه‌شنبه) آن را واکنشی به افزایش استفاده نظامی از حریم هوایی توسط آمریکا و سایرین دانستند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که چین تاکید دارد که برنامه فضایی‌اش با اهداف صلح‌آمیز است، گزارش سال گذشته میلادی پنتاگون نشان داد که افزایش ظرفیت‌های فضایی چین به شدت محسوس است و در این گزارش آورده است پکن به دنبال فعالیت‌های مختلف با هدف جلوگیری از اقدامات مخالفان در استفاده از توانمندی‌های فضایی در جریان بحران است.

نگرانی از رقابت تسلیحات فضایی با آمریکا و سایر قدرت‌ها پس از آن شدت گرفت که چین یکی از ماهواره‌های آب و هوایی خود را با موشک مستقر در زمین در ژانویه 2007 منفجر کرد.

تحلیل جز به جز تصاویر ماهواره‌ای در مارس 2014 نشان داد که شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه راکت چین که در مه 2013 و با هدف ماموریت تحقیقاتی پرتاب شده، در اصل آزمایشی برای یک سلاح جدید ضد ماهواره‌ای بوده است.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در جریان دیدار از مقر نیروی هوایی در پکن به افسران گفت که باید به یکپارچگی را در قدرت نیروی هوایی و فضا تسریع بخشید و ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

چین همچنان توجه خاص به ظرفیت‌های دفاعی در فضا دارد و ایده ترکیب ظرفیت‌های فضایی و هوایی یک ساله جدید نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها