کد خبر: ۲۱۵۵۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد متوسط صادرات نفت ایران در بازه زمانی شش ماه ژانویه تا ژوئیه طبق سطح تعیین شده براساس توافق هسته ای موقت خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ین پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ما انتظار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که متوسط صادرات نفت ایران در دوره شش ماهه براساس محدودیت تعیین شده خواهد بود.

پساکی افزود: چندین فاکتور نظیر کمکهای نفتی ایران به سوریه فروش نفت سبک (میعانات گازی) که از تحریمها معاف هستند و تقاضای بالا در فصل زمستان باعث شده که فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر بالا به نظر برسد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران به بالاترین سطح طی 20 ماه گذشته رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران بسیار بالاتر از سطح تعیین شده یک میلیون بشکه‌ای براساس توافق موقت هسته‌ای است و به بالاترین سطح 20 ماه گذشته رسیده است.

آژانس افزود: صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه با 240 هزار بشکه افزایش به روزانه یک میلیون و 650 هزار بشکه در روز رسیده که بالاترین سطح از ژوئن 2012 تاکنون است.

براساس توافق موقت هسته‌ای ماه نوامبر بین ایران و شش قدرت جهانی صادرات نفت خام ایران تا 20 ژوئیه باید به طور متوسط در سطح یک میلیون بشکه در روز نگه داشته شود.

گزارش آژانس نشان می‌دهد: این افزایش روزانه 240 هزار بشکه ای شامل افزایش روزانه 168 هزار بشکه توسط چین، 93 هزار بشکه در روز توسط هند و 83 هزار بشکه در روز توسط کره جنوبی بوده است.

از سوی دیگر واردات نفت ژاپن از ایران در ماه فوریه روزانه 103 هزار بشکه کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است صادرات نفت ایران برای سومین ماه متوالی کاملا بالاتر از سطوح سال 2013 هستند.

دولت آمریکا معتقد است که فروش نفت خام ایران در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت و متوسط صادرات نفت ایران در دوره شش ماه توافق موقت هسته‌ای به یک میلیون بشکه در روز تنزل خواهد کرد.

دولت اوباما معتقد است که ایران قادر به فروش نفت به سوریه نیست و در ماه‌های اخیر به این کشور که در جنگ داخلی به سر می‌برد نفت داده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نفت‌های تحویل شده به سوریه به نفع اقتصاد ایران نبوده است.

در گزارش آژانس آمده است صادرات میعانات گازی ایران در ماه فوریه به 140 هزار بشکه در روز و در ماه مارس به 110 هزار بشکه در روز رسیده که به شکل قابل توجهی پایین‌تر از آمار ماه ژانویه (250 هزار بشکه در روز) بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها