کد خبر: ۲۱۵۳۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
وزارت امور خارجه روسیه دولت آمریکا را متهم کرد که با وجود ادعای مقامات واشنگتن، این کشور نه تنها حقوق بشر و اصول دموکراسی را رعایت نکرده، بلکه به توصیه‌های مجامع بین المللی در این زمینه نیز توجه ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، خبرگزاری «نووستی» نوشت، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که آمریکا که خود را پرچمدار اصلی حمایت از دموکراسی می‌داند، خود به تعهداتش در قبال رعایت حقوق بشر عمل نمی‌کند.

مقامات دیپلماتیک روس توجه جامعه جهانی را به مشاهدات کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در بررسی پایانی گزارشات دوره‌ای از وضعیت در آمریکا جلب کرده است که در آن به مسائلی دارای بازتاب بین المللی، از جمله نقض در خصوص استفاده دولت آمریکا از دستگاه‌های پرنده بدون خلبان بعنوان سلاح در خاک سایر کشورها، همچنین وضعیت زندانیان در پایگاه نظامی گوانتانامو، مشکلاتی از قبیل وجود انگیزه های نژادپرستانه و نفرت مذهبی در سیستم قضایی آمریکا اشاره شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این وضعیت بسیار نگران کننده است که کشوری که خود را پرچمدار دفاع از دموکراسی می‌داند، نه تنها کمبودها و نقص‌های خود در این زمینه را نپذیرفته و به توصیه‌های بین المللی گوش فرا نداده، بلکه تعهدات خویش در رابطه با رعایت حقوق بشر را نیز نقض می‌کند.

مقامات دیپلماتیک روس ابراز امیدواری کردند که توصیه‌های کمیته حقوق بشر سازمان ملل به دولت آمریکا در مورد تعهدات این کشور در جهت رعایت حقوق شهروندی و سیاسی مورد اجرا قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها