کد خبر: ۲۱۵۰۳۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
مديرعامل باشگاه ذوب آهن از اعضاي تيم فوتبال راه آهن خواست که در بازي آخر فصل سيزدهم، با تمام قوا برابر حريف بازي کنند تا هيچ شک و شبهه‌اي به وجود نيايد.
سعيد آذري در گفت‌وگو با ايسنا در فاصله دو روز مانده به پايان فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال اظهار کرد: احساسم اين است که در بازي برابر داماش به آن چه شايستگي‌اش را داشتيم، دست پيدا کرديم. دو گل زديم و گل‌هاي ديگري هم مي‌توانستم بزنيم اما شايد به خاطر فضاي پرفشار بازي موقعيت‌ها را از دست داديم . من از بازيکنان و کادر فني کمال تشکر را دارم چون اثبات کردند توان و شايستگي دارند که با قدرت در ليگ برتر بمانند.

وي در ادامه درباره‌ي وضعيت تيمش در آخرين هفته ليگ برتر گفت: با شکست داماش ازنظر روحي و رواني شرايط بهتري پيدا کردند. علاوه بر اين امروز (چهارشنبه) براي بازيکنان يک اردوي فرهنگي ترتيب داده‌ايم تا وحدت رويه و همبستگي بيشتري بين آنها شکل بگيرد. ضمن اين که با توجه به تفاوت پرداخت‌هاي ما با ساير باشگاهها، بازيکنان مي‌دانند که رسالت ويژه‌اي به عهده دارند. اميدوارم بازي با راه آهن را هم با پيروزي پشت سر بگذارند.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه درباره‌ي تساوي راه آهن برابر پرسپوليس و تقابل انگيزه‌هاي تيمش با انگيزه بالاي حريف در روز پاياني گفت: ابتدا مي‌خواهم از آقاي رئيسي‌کيا تشکر کنم که به بازيکنانش لوح غيرت و جوانمردي اهدا کرد که کار قشنگي بود. آنها اثبات کردند که هم بازيکنان و هم کادر رهبري تيم توجه‌اي به نتايج و جايگاه ساير تيم‌ها ندارند و تا سر حد امکان مبارزه مي‌کنند.

وي افزود: مبارزه جوانمردانه راه آهني‌ها برابر پرسپوليس هرگونه شک و شبهه‌اي را از بين برد. بازيکنان ما انگيزه دارند که براي ساختن آينده بهتر مبارزه کنند. تقابل انگيزه‌ها هم بازي را زيباتر مي‌کند و هم شک و شبهه‌ها را از بين مي‌برد. راه آهن يک باشگاه فرهنگي و ارزشي است و ابراهيم زاده هم از مکتب ذوب آهن است.

آذري همچنين گفت: ابراهيم‌زاده را مي‌شود سمبل انسانيت، تفک فني و تاکتيکي و شرافت در بين مربيان دانست که تيمش تا روز آخر کاملا جوانمردانه و سطح بالا بازي مي‌کند.

مديرعامل در ادامه درخواستي هم از راه آهني‌ها داشت: از اعضاي راه آهن مي‌خواهم که با تمام قدرت برابر ما بازي کنند. شايد خيلي‌ها در چنين مواقعي روحيه حريفشان را تضعيف کنند ولي ما مي‌خواهيم که حريف با قدرت به مصافمان بيايد تا قدرت خود را به رخ هم بکشيم.

وي همچنين گفت: فراز و نشيب در زندگي همه قهرمانان هست. گاهي براي قهرماني مي‌جنگد، گاهي براي اعاده حيثيت و گاهي هم براي بقاء. ما در فصل 88-87در دو جبهه جنگيديم و سال بعد هم نايب قهرمان آسيا شديم و ثابت کرديم که بهترين تيم آسيا هستيم. فقط در چند سال اخير که بودجه‌مان بسته شده بود، به مشکل برخورديم. مثلا پرسپوليس تازه امروز متوجه شده که ما در آن سالها چه مي‌کشيديم! اگر امروز براي بقاء مي‌جنگيم، جزوي از زندگي است و مثل قهرماني برايمان ارزش خواهد داشت.

آذري درباره‌ي شفاف‌سازي مالي باشگاهها که در روزهاي اخير بسيار مورد توجه مردم ومسئولان بلند پايه ورزشي کشور بود نيز گفت: اين کار بسيار خوب و مثبت است اما بايد انگيزه‌ها درست باشند. آن سالي که دو جام گرفتيم بودجه کل باشگاه که شامل شش رشته بانوان و هفت رشته آقايان بود، 7 ميليارد و 800 ميليون تومان بود. همه اين رشته‌ها هم در کشور اول يا دوم بودند.

وي افزود: اين مساله توانمندي سيستم‌ها و افراد را نشان مي‌دهد که مديريت هزينه مي‌کنند. ما هيچ ابايي نداريم که اسناد و مدارک مالي و نوع قراردادهايمان را منتشر کنيم. اين کار به نوع ارتباطات با مردم، رسانه‌ها و سازمانها کمک مي‌کند.

مدير عامل باشگاه ذوب آهن همچنين گفت: در قراردادهاي اين فصل دخل و تصرفي نداشتيم و مديريت سابق با نظر هيات مديره اين قراردادها را تنظيم کرده است ولي چه در دوره‌ي قبلي که مدير ذوب آهن بودم و چه اکنون کاملا آماده شفاف سازي مالي هستم.

وي ادامه داد: ديروز ( سه شنبه ) در يک روزنامه خواندم که براي جلوگيري از ريخت و پاش‌ها بايد جلوي تيم‌هاي صنعتي را بگيريد. اين حرف برايم خيلي جالب بود چون طبق آماري که در رسانه‌ها منتشر مي‌شود و به صورت رسمي اززبان رئيس فدراسيون فوتبال عنوان مي‌شود، پرسپوليس حدود 60 ميليارد تومان بدهي دارد که قطعا اين رقم براي يکسال نيست.

آذري افزود: اين بدهي سنواتي نشان مي‌دهد که تيم‌هاي غير صنعتي هم در سالهاي اخير پاياپاي تيم‌هاي صنعتي حرکت کرده‌اند. در سالهاي اخير تيم‌هاي صنعتي بيشتر به تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سنتي مختلف کمک کرده‌اند يا تيم‌هاي غير صنعتي؟ اگر فولاد را سمبل تيم‌هاي صنعتي بدانيم تنها نماينده‌ي ايران است که در گروه مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا اول است. تيم هاي صنعتي در سالهاي اخير هم به تيم‌هاي ملي کمک کرده‌اند و هم از کيان فوتبال باشگاهي ايران در آسيا دفاع کرده‌اند.

آذري ادامه داد: البته بايد بين تيم‌هاي صنعتي وجه تمايز قائل شويم. تيمي هست که 36 يا 37 ميليارد تومان هزينه کرده و هيچ ثمره‌اي نداشته ولي ذوب آهن هرگز فراتر از بودجه خود پا نگذاشته است. نبايد انگشت اتهام را به سوي همه تيم‌هاي صنعتي بگيريم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه درباره‌ي برنامه‌هاي فصل بعد ذوب آهن اظهار کرد: فعلا همه تمرکز روي بازي آخر است و اميدوارم فيروز کريمي به همراه تيم موفق باشد. همچنين از حمايت‌هاي آقايان محمد محمدي و فيضي بخشيان هم تشکر مي‌کنم.

وي درباره‌ي اين که آيا فصل بعد هم مديرعامل ذوب آهن خواهد بود يا خير گفت: اين جا خانه من است. 25 سال کارمند ذوب آهن هستم. اصلا به مديرعاملي باشگاه به عنوان شغل نگاه نکرده‌ام. در مدتي هم که مدير باشگاه نبودم پيشنهاد يک باشگاه صنعتي بزرگ را نپذيرفتم. حالا هم هيچ شرط و شروطي براي ذوب آهن نمي‌گذارم. تا وقتي که مرا بخواهند کار مي‌کنم و اگر هم نخواهند مثل يک هوادار به ورزشگاه مي روم و براي تيم دست مي‌زنم.

وي در پايان در اظهار نظري جالب توجه گفت: از راه آهن مي‌خواهم که با قدرت برابر ما ظاهر شود. همه مي دانند آن سال که چهار گل از فولاد خورديم و قهرماني را از دست داديم، اتفاقي نبود اما پس از گذشت اين همه سال هنوز شرافت ورزشي خود را زير پا نگذاشتيم و به کسي تهمت نزديم! از من پرسيدند که " نگران هفته آخر نيستي؟" من هم گفتم که هيچ کس شرافت را از سر راه نياورده که به حراج بگذارد. ضمن اين که علاوه بر ناظران ويژه فدراسيون، دستگاههاي نظارتي خارج فوتبال مثل کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي به مساله تباني در فوتبال ورود کرده اند و نگاه ويژه‌اي دارند پس من نگران هيچ چيز نيستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها