کد خبر: ۲۱۳۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۵ مهر ۱۳۹۰

به گزارش «تابناک»، شندیده های حاکی است خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران دیروز از سمت خود استعفا نمود.عملیاتی شدن این استعفا منوط به پذیرش سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد می باشد.

بیش از دوهفته از علنی شدن بزرگ ترین اختلاس تاریخ ایران می گذرد و مطالبات عمومی در سطح جامعه برای استعفای مسئولین عالیرتبه ذیربط همچون وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی و رو سای بانکهای عامل در این اختلاس همچنان ادامه دارد در همین راستا نمایندگان مجلس نیز طرح استیضاح وزیر اقتصاد را کلید زده اند اما دریغ از اندکی واکنش مسئولینی که خطا در مجموعه تحت امر آنان صورت گرفته است.

شاید تصور غلط این باشد که فرد استعفا دهنده با این عمل خود را خطاکار اصلی می داند و معرفی می کند حال آنکه چنین نیست و فرد استعفا دهنده با این عمل از بابت کوتاهی خود در عدم مدیریت صحیح مجموعه تحت امرش مه موجبات تخلف را فراهم آورده از مردم عذرخواهی می کند.

اما در هر حال و با هر تصوری هیچ یک از اقدامات قضایی، امنیتی، رسانه ای و حتی طرح استیضاح هم سبب مطرح شدن استعفای فردی از مسئولان مربوط نشد.

تا اینکه روز گذشته محسنی اژه ای دادستان کل کشور و مسئول نظارت بر پرونده فساد مالی بزرگ علنا با لفظ آقای رییس بانک ملی خاوری را مخاطب قرارداده و از وی در برابر خبرنگاران پرسید که طور مشکوک نشدید و چطور سوال نکردید؟!

پس از این اظهارات محسنی اژه ای که اگرچه نه اعلام جرم بلکه چیزی در حد آن بود خاوری که در هفته های گذشته بر اخبار دستگیری مدیران بانک خود تکذیبیه می فرستاد بالاخره استعفا کرد.

اما نکته مهم این جاست که سایر  مسئولین ما با داستان چه برخوردی خواهند نمود؟ آیا آنان نیز به ادامه روند فعلی و انکار قصور خود ادامه خواهند داد و تا اعلام رسمی نا خود توسط اژه ای با بی تفاوتی بر مسند خود خواهند نشست؟

و مساله بعدی اینکه آیا اصلا باید شخص مسئول مربوطه مورد خطاب و تحت سوال واق شود تا اقدام به کناره گیری نماید؟ مگر نه اینکه وقوع جرم توسط معاونین ارشد و زیر مجموعه منصوب مستقیم یک مسئول عالیرتبه مسئولیت وی را دوچندان می سازد؟

آیا عدم اطلاع مدیری از وقوع چنین جرم بزرگی در زیر مجموعه وی اگرچه دال بر عدم دخالت وی در ماجرا است اما خود جرمی بزرگ و مستحق مجازات نیست؟ و آیا تداوم بی تفاوتی سایر مسئولین بانک مرکزی وزارت اقتصاد و سایر بانکهای در گیر بی احترامی به مردم، نظام و قانون تلقی نمی گردد؟

در هر صورت و با هرگونه واکنشی از افرادی که مسئول بودند و در حیطه مسئولیتشان چنین خطایی شده قوه قضائیه و نیرو های امنیتی با جدیت مساله را پیگیری خواهند نمود و سایر کسانی که سر خود را زیر برف نگاه داشته اند نیز به زودی اگرنه به میل خود بالاجبار به پیشگاه پاسخگویی ملت کشیده خواهند شد!

گفتنی است محسنی اژه ای در سخنان دیروز خود از وقوع ده تخلف در پرونده اختلاس بزرگ نام برده و آنها را برشمرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها