کد خبر: ۲۱۳۲۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
دستگاه دیپلماسی ایران در چه پازلی بازی می کند:
قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه که با رای مثبت 100 کشور صادر شد با غیبت 58 کشور در این رای گیری همراه بود. مخالفت ارمنستان، بلاروس، بولیوی، کوبا، کره شمالی، نیکاراگوا، روسیه، سودان، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه با این قطعنامه و رای منفی به آن از نکات قابل توجه این موضوع بود. اما در این بین غیبت ایران در این رای گیری و عدم حضور نماینده ایران در سازمان ملل در این جلسه از نکات قابل تامل بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آمریکا و دولت های غربی که نتایج همه پرسی مردم منطقه خود مختار کریمه در الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را برنتابیدند و همچون گذشته در مخالفت با ایم موضوع از اهرم سازمان ملل برای تشدید فشارها به روسیه استفاده نمودند.

در همین خصوص روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای بر یکپارچگی اوکراین تاکید و اعلام کرد که همه پرسی برگزار شده برای الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه غیرقانونی است.



این قطعنامه که با رای مثبت 100 کشور صادر شد با غیبت 58 کشور در این رای گیری همراه بود. مخالفت ارمنستان، بلاروس، بولیوی، کوبا، کره شمالی، نیکاراگوا، روسیه، سودان، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه با این قطعنامه و رای منفی به آن از نکات قابل توجه این موضوع بود.

اما در این بین غیبت ایران در این رای گیری و عدم حضور نماینده ایران در سازمان ملل در این جلسه از نکات قابل تامل، در جهت تلاش آمریکا و دولت های غربی برای زیر پا گذاشتن خواست مردم شبه جزیره کریمه بود.


این در حالی است که هنور هیچ یک از مقامات رسمی وزارت امور خارجه در خصوص علت غیبت نماینده ایران در سازمان ملل در این رای گیری و دیپلماسی منفعلانه ایران در خصوص مسئله ای که توسط آمریکا مدیریت می شود جای تامل فراوان دارد.

حال فارغ از طرح مسئله درستی و یا غلط پیوستن جمهوری خودمختار کریمه به روسیه، برخورد انفعالی دستگاه دیپلماسی کشورمان و عدم بهره برداری ایران به عنوان اثربخش ترین کشور منطقه از این مسئله و امتیاز گیری از طرفین جای سوال فراوان دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
مهران نعمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
۲۴
۸
ای کاش این جریان در زمان احمدی نژاد بود الحاق جمهوری خودمختار کریمه با رای اهالی همین جزیره اتفاق افتاده است یعنی دموکراسی غرب چطور همه پرسی را در حنوب سودان می پذیرد و به رسمیت می شناسد ولی در کریمه نه و یا در کاتالونیای اسپانیا و ایالات تگزاس آمریکا غیرقانونی اعلام میشود غرب هرجا دموکراسی به نفعشان باشد بله وگرنه غیرقانونی است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۲۳
۷
ایران به نفع آمریکا عمل کرد
پاسخ
مرادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۱۹
۷
روسیه می تواند تا حدودی حافظ منافع ایران باشد اما آمریکا و دول غربی به هیچ وجه ...
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۲۲
۵
بدترین موضع گیری همین منفعلانه بودن است و غیبت!! وزارت خارجه میخواست نه دل امریکا بشکنه نه روسیه، شاید هم مسئولین وزارت خارجه رفته بودن تعطیلات نوروز!!
پاسخ
نوری از یزد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۱۹
۸
از دوم خردادیها که همه چیز را افتادن در دامان امریکا و غرب میدانند انتظاری بیش از این نیست
پاسخ
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
۱
۲
دیپلماسی دولت یازدهم یعنی کشک!
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
۲
۰
حیف شد.به نظرم بهترین موقع بوددرمقابل اینهمه امتیازکه درمواردمختلف به روسیه دادیم.یه امتیازی هم ما میگرفتیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها