کد خبر: ۲۱۱۲۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
با طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن مدارک مستقلی درباره ماجرای کشتی حامل سلاح‌های ایرانی برای حماس دارد یا خیر، طفره رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «جن ساکی» در کنفرانس خبری روز گذشته خود با خبرنگاران بار دیگر درباره محموله ادعایی سلاح ایران برای حماس مورد سوال قرار گرفت که از پاسخگویی بیشتر به این سوال خودداری کرد.

زمانی که از او خواسته شد درباره سخنان مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار نظر کند که گفته بود داستان کشتی حامل سلاح ایرانی برای حماس یک «نمایش خنده‌دار» است، گفت: نظر من درباره کشتی حامل سلاح ایرانی، همان است که گفتم. روز سه‌شنبه به طور مفصل در این باره حرف زدم بنابراین چیزی برای گفتن ندارم.

جن ساکی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اعتماد به ایران گفته بود: فکر نمی‌کنم به اعتماد ربطی داشته باشد. ما فعالانه مخالف حمایت ایران از تروریسم در منطقه و در سطح بین‌الملل هستیم و با آن مقابله می‌کنیم و به طور قطع، ما توانمندی برای هدف قرار دادن ایران و تحریم آن برای حمایت از تروریسم در منطقه را حفظ کردیم و آشکارا این مسئله را به مقامات ایران اعلام کردیم. بنابراین به عقیده ما به نفع همه است که از دسترسی ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های تروریستی ایران و فعالیت‌های مرتبط با تروریسم از جمله انتقال سلاح و نقض حقوق بشر ایران داریم و همچنان این مسائل را به حساب می‌آوریم.

با این حال خبرنگاری بار دیگر از او پرسید، «شما مدارکی دارید که خود درباره محموله سلاح این کشتی جمع‌آوری کرده باشید» که جن ساکی در پاسخ گفت: اسرائیلی‌ها در این مورد نقش اصلی را برعهده دارند و ما با آنها در این باره از نزدیک همکاری می‌کنیم.

اما زمانی که این خبرنگار اصرار کرد آیا آمریکا مدارک خاص خود را در این باره دارد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هیچ چیز بیشتری برای اضافه کردن به اطلاعاتی که قبلا داده، ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها