کد خبر: ۲۰۷۲۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

منابع امنیتی لیبی از حمله روز یکشنبه افراد مسلح به مقر پارلمان این کشور و تعطیلی پارلمان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی لیبی اعلام کردند که در پی تیراندازی افرادی مسلح به مقر کنگره ملی لیبی (پارلمان) در منطقه "ابوسلیم" جلسه عصر یکشنبه این پارلمان لغو و درهای آن بسته شد.

پیشتر اعضای گردان‌های "الصواعق" و "القعقاع" هشدار دادند که کنگره ملی لیبی یا باید عقب نشینی کند و منحل شود یا منتظر حملاتی از سوی افراد مسلح باشد.

این در حالی است که کمیته‌های جاضر در جلسه اخیر پارلمان لیبی پیش نویس قطعنامه‌ای را به این پارلمان ارائه کردند که براساس آن باید دو گردان مذکور منحل شود.

این اقدامات همزمان با آن صورت گرفت که نوری العبار، رئیس کمیته عالی انتخابات اعلام کرد که مقدمات برای برگزاری انتخابات اعضای هیات تدوین قانون اساسی که هفته گذشته به حالت تعلیق درآمده بود، انجام شده است.

قرار است از میان 692 نامزد که 73 تن از آن‌ها زن هستند 60 تن برای برعهده گرفتن وظیفه تدوین قانون اساسی انتخاب شوند.

همچنین انتخابات اعضای هیات تدوین قانون اساسی در 26 فوریه در شهرهای "درنة"، "مرزق" و "الکفرة" از سر گرفته می‌شود.

رای‌گیری برای انتخابات اعضای هیات تدوین قانون اساسی از روز پنج شنبه گذشته آغاز شد اما به دلایل امنیتی به حالت تعلق درآمد.

کمیته عالی انتخابات پیشتر اعلام کرده بود که انتخابات در 95 درصد از مراکز کشور انجام شده و 48 مرکز به دلایل امنیتی هنوز باز نشده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها