کد خبر: ۲۰۶۱۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
روسیه از دخالت‌های آمریکا در اوکراین بشدت انتقاد کرد
وی در ادامه با انتقاد از آمریکا و کشورهای غربی می‌نویسد: آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند وضعیت اوکراین را به شکلی متفاوت ببینند. ‌آنها از جانب خود برای اوکراینی‌ها تصمیم‌گیری کرده‌اند و دنبال آنکه شهروندان اوکراین به طور اساسی و به شکل دموکراتیک مساله آینده خود را حل کنند، نیستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز؛  دولت روسیه با استناد از بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا، از دخالت این کشور در امور داخلی اوکراین انتقاد کرد. الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به دنبال آن است که در پوشش دعوت برای توقف دخالت در آزادی تصمیم‌گیری مردم اوکراین، مطالبات غرب را بر دولت اوکراین تحمیل کند. وی افزود: آمریکا به مسؤولان کشوری که دارای حاکمیت است، می‌گوید باید چه کاری را چگونه انجام دهند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در بیانیه اخیر هارف، توصیه‌های بسیاری مطرح و تأکید شده که دولت اوکراین باید آنها را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: نمونه این خیمه‌شب‌بازی را در گفتار ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدم که به یکسری دستورالعمل درباره اقدامات دولت اوکراین اشاره می‌کرد و در این راستا، از جمله از کی‌یف خواسته شد تا هرگونه پیگرد قضایی و بازداشت عاملان ناآرامی‌های اخیر در اوکراین را متوقف کرده و دولتی ائتلافی و چند حزبی برای تقسیم قدرت و مسؤولیت‌ها تشکیل دهد. وی این اقدامات آمریکا را نمونه مداخله آشکار در امور داخلی سایر کشورها دانست که نتیجه مثبتی را به ارمغان نخواهد آورد. روسیه بارها آمریکا و دیگر کشورهای غربی را از مداخله در امور داخلی اوکراین برحذر داشته و درباره تبعات چنین سیاستی هشدار داده است.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک مقاله که در نیویوروپ منتشر کرد، گفت: تحولات اوکراین در رسانه‌های اروپایی به‌صورت کاملاً مبتدی به عنوان محل رویارویی میان واشنگتن و بروکسل از یک طرف و مسکو از طرف دیگر به تصویر درمی‌آید. آنها می‌گویند روسیه جلوی تلاش‌های مردم اوکراین برای پیوستن به اروپا را گرفته و بنابراین باید در اوکراین از آنچه «نیروهای دموکراتیک» عنوان می‌شود، حمایت کرد و در این زمینه تا پایان کار باید به پیش برویم. لاوروف عنوان می‌کند: این تصویر رسانه‌ای بازتاب وضعیت واقعی نیست، چرا که اوکراین به اروپا دعوت نشده به این معنی که به آن پیشنهاد عضویت کامل در اتحادیه اروپا داده نشده است و پیش‌نویس توافق تجاری با اوکراین تنها استانداردهای اتحادیه اروپا را شامل اوکراین کرده و بازار اوکراین را برای محصولات اروپایی باز کرده است. لاوروف تصریح کرد: روسیه معتقد است این اوکراینی‌ها هستند که باید در زمینه پذیرش یا عدم پذیرش این پیشنهاد تصمیم بگیرند و مردم اوکراین و مردم هر کشور دیگر این حق مستقل را دارند که انتخاب کنند در چه مسیری می‌خواهند رشد کنند و وارد چه ساختارهای یکپارچه‌ای می‌خواهند بشوند.

 

وی در ادامه با انتقاد از آمریکا و کشورهای غربی می‌نویسد: آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند وضعیت اوکراین را به شکلی متفاوت ببینند. ‌آنها از جانب خود برای اوکراینی‌ها تصمیم‌گیری کرده‌اند و دنبال آنکه شهروندان اوکراین به طور اساسی و به شکل دموکراتیک مساله آینده خود را حل کنند، نیستند. از نظر آنها نظر چند هزار تظاهرکننده‌ای که تلاش دارند با خشونت دولت اوکراین را تحت فشار بگذارند، صدای مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها