کد خبر: ۲۰۶۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
معاون مطبوعاتي رئيس جمهوري يمن اعلام كرد كه وي از مقام خود استعفا نخواهد داد و تا رئيس جمهوري قانوني براي كشور انتخاب نشود وي در پست خود باقي خواهد ماند.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا، از سايت شبكه الجزيره، احمد الصوفي، معاون مطبوعاتي علي عبدالله صالح، رئيس جمهوري يمن اعلام كرد كه عبدالله صالح تنها رئيس جمهوري قانوني يمن است و هيچ گاه از مقام خود كناره گيري نخواهد كرد تا زماني كه از طريق انتخابات رئيس جمهوري براي كشور انتخاب شود.

وي با اشاره به انتقال برخي از اختيارات عبدالله صالح به معاونش اعلام كرد كه اين تفويض قدرت تنها درخصوص گفت‌وگو با احزاب القاء المشترك و امضاي توافق‌نامه طرح شوراي خليج فارس است.

وي با اشاره به اينكه آغاز مذاكرات در حال حاضر ممكن نيست، اعلام كرد كه به دليل سرپيچي و امتناع احزاب القاء المشترك درخصوص برخي موارد مورد اختلاف، امضاي طرح شوراي خليج فارس و نيز آغاز مذاكرات ممكن نيست.

وي با اشاره به اينكه احزاب يمني احساس مسئوليت نمي‌كنند، اعلام كرد كه هم اكنون طرف‌هاي آمريكايي و اروپايي مذاكرات فشرده‌اي را با احزاب القاء المشترك انجام مي‌دهند تا آنها را راضي كنند طرح شوراي خليج فارس را براي خروج از بحران كنوني امضا كنند.

از سوي ديگر عبدالجندي، معاون وزير اطلاع رساني يمن در پي كشته شدن 26 تن از تظاهركنندگان يمني در حمله آشوب‌گران و نيز نيروهاي وابسته به عبدالله صالح اعلام كرد كه لشگر اول زرهي به فرماندهي علي محسن الاحمر، مسئول كشتارهاي روز يكشنبه است.

وي با اشاره به اينكه نيروهاي وابسته به محسن الاحمر كه منزلش از سوي نيروهاي دولتي مورد حمله قرار گرفت، مسئول كشتارهاي صنعاء هستند اعلام كرد كه نيروهاي دولتي هيچ دخالتي در اين اقدام نداشتند و تظاهركنندگان مثل هميشه براي بيان خواسته‌هاي خود به صورت مسالمت آميز به خيابان‌ها آمده بودند اما اين تظاهرات به خشونت كشيده شد.

همچنين وزارت اطلاع رساني يمن اعلام كرد كه تظاهركنندگان دست كم چهار تن از نيروهاي امنيتي يمن را زخمي كرده‌اند و به برخي از ساختما‌ن‌ها و اموال دولتي آسيب‌هاي جدي وارد كردند.

اين در حالي است كه نيروهاي قبيله‌اي وابسته به شيخ صادق احمد نيز نيروهاي دولتي و اراذل و اوباش وابسته به دولت را مسئول كشتارهاي روز يكشنبه دانستند و اعلام كردند كه نيروهاي دولتي با سركوب شديد تظاهرات و با استفاده از گلوله‌هاي جنگي باعث كشته شدن مردم بي‌دفاع يمن شدند.

در تظاهرات روز يكشنبه هزاران تن از مردم يمن كه در اعتراض به وضعيت حاكم و نيز براي كناره گيري عبدالله صالح به خيابان‌ها آمده بودند، نيروهاي دولتي با استفاده از گلوله‌هاي جنگي و آرپيچي اقدام به مقابله با تظاهركنندگان كردند كه طي آن دست كم 26 تن كشته و 500 تن ديگر نيز زخمي شدند.

اين تظاهرات كه از ساعات اوليه ظهر آغاز شده بود در اواخر روز پس از درگيري‌ تظاهركنندگان با نيروهاي امنيتي و نيز اراذل‌ و اوباش‌هاي وابسته به نظام به خشونت‌ كشيده شد و نيروهاي وابسته به عبدالله صالح براي متفرق كردن تظاهركنندگان متوسل به استفاده از اسلحه و مهمات جنگي شدند.

در بين زخمي شدگان اين حادثه دو تن از اعضاي شوراي ملي انتقالي يمن كه چندي پيش توسط مخالفان اين كشور تشكيل شده‌ است نيز به چشم مي‌خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها