کد خبر: ۲۰۶۰۱۰
زمان انتشار: ۲۲:۲۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جهان اسلام امروز از توانمندی‌های تکنولوژی و فنی و همچنین ظرفیتهای اقتصادی برجسته‌ای برخوردار است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در لحظات پایانی کنفرانس حضور داریم که لازم می‌دانم از حضور هیأت‌ها که دعوت ما را پذیرفتند، قدردانی کنم.
 
وی با بیان اینکه در این اجلاس بحث‌های مختلفی راجع به مسائل مختلف جهان اسلام در زمینه چالش‌ها و توانمندی‌ها مطرح شد، گفت: البته راه حل‌هایی نیز به ذهن دوستان رسید که من در مجموع فکر می‌کنم مذاکرات ارزشمندی در این کنفرانس صورت گرفت.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه چند نکته کاملاً درخشندگی خود را در این اجلاس نشان دادند، خاطرنشان کرد: اولین نکته این بود که جهان اسلام امروز از توانمندی‌های تکنولوژی و فنی و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی برجسته‌ای برخوردار است و علیرغم چالش‌ها و فشارهای بین‌المللی ظرفیت موجود می‌تواند در یک نظام همبستگی پایدار بین کشورهای اسلامی بالفعل شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور همه نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه مجالس اسلامی گفت:‌ این حضور نشانگر اصل مهم در دنیای اسلام است تا دیگران متوجه شوند اگر تفاوت رأیی‌ بین افراد کشورهای اسلامی در موضوعات مختلف وجود دارد اما در حفظ کیان اسلام و حفظ وحدت اسلامی همه کشورهای اسلامی همرأی هستند.
 
وی اضافه کرد: کشورهای اسلامی مقابل ستمگری‌ها و ظلم‌های دیگران ایستادگی می‌کنند؛ این نمایش همه کشورهای این اتحادیه به جز یک یا دو کشور است که به دلیل نبود پارلمان نتوانستند حضور پیدا کنند.
 
لاریجانی همچنین گفت: حضور کشورهای اسلامی در این اجلاس نشانگر یک واقعیت مهم است که امیدواریم همیشه این همبستگی بین کشورهای اسلامی وجود داشته و پایدار باشد.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه در بین چالش‌های موجود در بین کشورهای اسلامی که در سخنان برخی از رؤسا نیز مشهود بود فشارهای ظالمانه بین‌المللی، تروریسم و بلای تکفیری‌ها موضوعات مهمی بود که در سخنان اکثر سخنرانان مطرح شد، تصریح کرد: البته این اظهارات عزم کشورها را نیز نشان می‌داد که درد را به خوبی شناخته‌اند و عزم کافی برای مبارزه با آن دارند.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه از اینکه قدرت‌های بین‌المللی با مسئله تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند از جمله مسائلی بود که برای کشورهای مسلمان نگرانی ایجاد کرده است اما در این میان بیزاری اعضای پارلمان‌های کشورهای اسلامی از این موضوع مشهود بود.
 
لاریجانی اضافه کرد: تک‌تک اعضاء در باب تکفیری‌ها سخن گفتند و نگرانی خود را حتی نسبت به عملیات تروریستی امروز در لبنان نیز اعلام کردند، این اقدامات تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان وجود دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله تروریسم موضوع جدی برای تفرقه‌افکنی در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: پشت این گروه‌ها سرویس‌های کشورهای خارجی هستند که از این افراد سوءاستفاده می‌کنند.
 
لاریجانی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: مسئله فلسطین یک موضوع محوری برای همه کشورهای اسلامی بود، همه در این باب سخن گفتند.
 
لاریجانی همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تصور نکند چون مسائلی در برخی از کشورهای اسلامی به وجود آمده است فرصت‌طلبی کند و فشار بر مردم مظلوم این کشور را افزایش دهد، این هوشیاری در ملل اسلامی وجود دارد که با اراده قوی‌تر مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همه در اینکه باید به مردم فلسطین یاری رسانند و کمک‌های سیاسی، مالی به مردم آنجا برسانند، شکی ندارند؛ برخی عزیزان هم پیشنهاد کردند کمیته‌ای تشکیل شود تا کمک رسانی به مردم فلسطین را پیگیری کند.
 
لاریجانی با تأکید بر اینکه امروز مسئله فلسطین یکی از موضوعات مهم برای پیگیری از سوی پارلمان‌های کشورهای اسلامی است خاطرنشان کرد: ما از وحدت گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم زیرا وحدت گروه‌ها باعث ایستادگی‌شان مقابل رژیم صهیونیستی می‌شود؛ از همه گروه‌های فلسطینی برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس دعوت می‌کنیم.
 
وی افزود: آرزو می‌کنیم ملت مظلوم فلسطین سال آینده به آرزوی خود برسد و بتواند قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها آزاد کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی از لزوم توجه پارلمان‌های اسلامی به دموکراسی و مردم‌سالاری سخن گفت و اضافه کرد: اینکه ریشه سلطه‌طلبی کشورهای قدرتمند را در نبود مردم‌سالاری از بین ببریم یکی از نکاتی است که باید بدان توجه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها