کد خبر: ۲۰۵۱۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
عضو شورای اسلامی شهر قم بر لزوم تلاش هرچه بیشتر دولت جهت جذب منابع جدید برای تکمیل پروژه های بزرگ ملی همچون منوریل قم تاکید کرد.


به گزارش پایگاه 598، عباس ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قمنا در خصوص گمانه زنی های استاندار در خصوص واگذاری پروژه های با پیشرفت کمتر از ۵۰درصد به بخش خصوصی گفت: در این باره باید به گفته های شخص استاندار در این زمینه رجوع کرد ولی در خصوص منوریل قم بحثی با این عنوان که چون کمتر از ۵۰درصد پیش رفته است، واگذار خواه شد، صورت نگرفته است.

وی افزود: به طور قطع وقتی صحبت از واگذاری این گونه پروژه ها انجام می شود قرار نیست پای پروژه هایی چون منوریل و مترو به میان بیاید زیرا این گونه پروژ ها، پروژه های عظیم ملی است که با شرایطی که دارد باید توسط دولت تامین شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه هایی چون منوریل و مترو هر دولت باید با توجه به منابعی که دارد به اتمام این پروژه ها کمک کرده و آنها را در موعد مقرر به اتمام برساند؛ در همین رابطه بعید است که چنین پروژه های کلانی چون مترو و منوریل به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: پروژه هایی چو منوریل و مترو قابل فروش نیست و دولت باید با منابعی چون فاینانس و منابع دولتی آنها را به ثمر برساند.

ذاکریان یادآورشد: پروژه هایی عمرانی همیشه با سختی هایی روبرو هستند و ممکن است به خاطر برخی شرایط با مشکلاتی نیز مواجه شود؛ خوشبختانه دولت در بحث فاینانس در بودجه سال آینده رقم خوبی را پیش بینی کرده است که امیدواریم بام تخصیص به موقع این بودجه ها، پروژه های مذکور در زمان از پیش تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی گفت: پروژه های بزرگی چون مترو و منوریل چون متعلق به بخش خدمات حمل و نقل شهری هستند باید از یارانه دولتی برای سرویس رسانی به مردم استفاده کنند زیرا در غیر این صورت با توجه به شرایط خاصی که دارند با مشکل مواجه می شوند و قطعا دولت باید از این پروژه ها حمایت کند چون این پروژه ها سودآوری خاصی ندارند که عطشی برای واگذاری به بخش خصوصی وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها