کد خبر: ۲۰۴۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
چندی پیش بر اثر لو رفتن پسورد ويكي ليكس اسامي منابع مرتبط با ديپلمات هاي آمريكايي در ايران لو رفت...

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار بین الملل شبکه خبری آتی نیوز،چندی پیش بر اثر لو رفتن پسورد ويكي ليكس  اسامي منابع مرتبط با ديپلمات هاي آمريكايي در ايران لو رفت.
 
 پس از لو رفتن پسورد فايل رمز شده ويكي ليكس و انتشار يكباره تمامي 250000 سند، نام هاي منابع اطلاعاتی مراجع ديپلماتيك آمريكا لو رفت که در جلوی اسم بعضی از این منابع عبارت Protect يا Strictly Protect آمده است.

در بین اسامی منتشر شده نامهایی چون ابراهیم یزدی،شیرین عبادی،هاشم آغاجری،محسن سازگارا و ... به چشم می خورد.

در همین زمینه به گزارش آتی نیوز به نقل از دویچه وله ،در سری اسناد جدید ویکی لیکس، خبری نیز درباره ابراهیم یزدی منتشر شد.

در اسناد تازه منتشر شده ویکی لیکس آمده است که ابراهیم یزدی در سفر خود به دوبی در فوریه ۲۰۰۸ گفتگوئی با برخی کارکنان سفارت آمریکا در آن‌جا داشته است. براساس سند ویلی لیکس، ابراهیم یزدی به مقامات آمریکائی در دوبی گفته است که رژیم ایران ظرفیت اصلاحات را ندارد و بدلیل ضعف‌های بنیادین، سرانجام از هم می‌پاشد.

لازم به ذکر است که تاريخ بسياري از اين اسناد مربوط به 2008 و قبل از آن مي باشد كه نشان مي دهد بسياري از افرادي كه هم اكنون در غرب عليه ايران فعاليت مي كنند از مدت ها قبل مورد توجه آمريكايي ها بوده اند. برخي از اين افراد منبع بوده و برخي ديگر اطلاعات خود را هنگام خروج از ايران به مامورين ديپلماتيك آمريكا منتقل كرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها