کد خبر: ۲۰۳۹۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
وزرای امور خارجه روسیه و الجزایر امروز در مذاکرات خود در مسکو، علاوه بر توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های تجاری، به تبادل نظر پیرامون بحران سوریه و اوضاع کلی در شمال آفریقا و خاورمیانه خواهند پرداخت.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»،  وضعیت سوریه، بخصوص کنفرانس بین المللی ژنو2 و اوضاع در شمال آفریقا و خاورمیانه موضوع اصلی مذاکرات "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با "رمطان لعمامره" وزیر خارجه الجزایر است که 11-10 فوریه برای یک دیدار رسمی دوروزه به مسکو سفر می‌کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه آمده است: وزیر خارجه الجزایر به دعوت سرگئی لاوروف 11-10 فوریه به سکو سفر خواهد کرد. این سفر در راستای توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و تقویت روابط دوجانبه بر اساس بیانیه مشترک امضاء شده در ماه آوریل سال 2011 در خصوص برقراری مشارکت راهبردی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

بر اساس این بیانیه، حضور لعمامره در مسکو این امکان را بوجود می‌آورد تا تبادل نظر عمیق تری در رابطه با مسائل و مشکلات منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه، بخصوص روند اوضاع پیرامون سوریه، با توجه به جریان کنفرانس بین المللی ژنو2 و همچنین حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل صورت بگیرد. 

وزارت خارجه روسیه در این راستا تاکید کرد که مواضع مسکو و الجزیره در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه منطبق و یا بسیار نزدیک به یکدیگر است. هر دو کشور خواستار تامین ثبات و توزان نیروها در روابط بین المللی و تقویت نقش مرکزی سازمان ملل در حل و فصل مشکلات، احترام به ضوابط و حقوق بین الملل از سوی همه کشورها، از جمله حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت کشورشان بدون دخالت از خارج هستند.

مقامات دیپلماتیک روس همچنین یادآور شدند که الجزایر یکی از مهمترین شرکای تجاری-بازرگانی روسیه در جهان عرب  و شمال آفریقا است، میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در 11 ماه نخست سال 2013 به رقم 1.567 میلیارد دلار رسیده و روسیه و الجزایر تمایل دارند تا سطح همکاری‌های تجاری توسعه بیشتری پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها