کد خبر: ۲۰۲۹۲۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا اذعان کرد که احتمالا آژانس امنیت ملی آمریکا از قانونگذاران کنگره این کشور نیز جاسوسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، "جیمز کول"، معاون دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا در یک جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان که برای بررسی پیشنهادهای اصلاح سیاست‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تشکیل شده بود، شهادت داد.

در همین راستا، یکی از نمایندگان این کمیته به نام "دارل ایسا" از جیمز کول راجع به جاسوسی احتمالی آژانس امنیت ملی آمریکا از اعضای کنگره آمریکا پرسید. کول نیز در پاسخ او گفت که آنها این کار را تنها در صورتی که آن عضو کنگره براساس دلایل منطقی، مورد ظن ارتباط با یک تهدید تروریستی باشد، انجام می دهند.

این اولین باری نیست که اعضای کنگره آمریکا به سرنخ‌هایی در خصوص احتمال جاسوسی آژانس امنیت ملی از خود می‌رسند. پیش از این نیز این ‌آژانس در پاسخ به نامه سناتور برنی سندرز، اعلام کرده بود که اعضای کنگره نیز از نظر حریم خصوصی، مانند دیگر شهروندان این کشور هستند.

اسنادی که ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق ‌آژانس امنیت ملی آمریکا از ژوئن 2013 تاکنون فاش کرده است،‌ نشان‌دهنده حجم گسترده جاسوسی‌های خارجی این آژانس، جاسوسی از شهروندان آمریکا و حتی اعضای کنگره این کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها